مردم آستارا در سوگ رحلت پیامبر اسلام عزاداری کردند

مردم بندر آستارا در سالروز رحلت ملکوتی و جانگداز پیامبر مهربانی و اخلاق حضرت محمد(ص) و شهادت دومین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت امام حسن مجتبی(ع) با راه‌اندازی دسته عزاداری خیابانی به سوگواری پرداختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، به مناسبت ۲۸ صفر سالروز رحلت  جانسوز حضرت رسول اعظم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) بندر مرزی آستارا سوگوار و عزادار است.

مردم ولایتمدار و عاشق اهل‌بیت(ع) آستارا صبح امروز(پنجشنبه، ۲۳ شهریور) مسیر سپاه ناحیه این شهرستان تا مسجد حضرت محمد رسول‌‎الله (ص) را با پای پیاده و با سینه‌زنی و مداحی مداحان اهل‌بیت (ع) پیمودند و با شرکت در این مراسم اشک ماتم ریختند و ارادت خود به پیامبر و اهل‌بیت (ع) را به نمایش گذاشتند.

سوگواران پس از شرکت در دسته عزاداری خیابانی در مسجد حضرت محمد رسول الله(ص)  حضور یافته و به سینه‌زنی پرداختند.

سخنرانی حجت‌الاسلام محمدجواد باقری‌ارومی و قرائت زیارتنامه حضرت رسول (ص) از سایر برنامه‌هایی بود که به مناسبت سالروز رحلت  جانسوز حضرت رسول اعظم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) اجرا شد.

امام جمعه آستارا طی سخنانی در این مراسم با تسلیت سالروز رحلت حضرت رسول (ص) و امام حسن مجتبی(ع)، به شرح فضائل و مکارم پیامبر گرامی اسلام و امام حسن مجتبی(ع) پرداخته و بر الگوبرداری از آن بزرگواران تاکید کردند.

عاشقان اهل‌بیت (ع) در بندر مرزی آستارا با برپایی مجالس عزاداری و سوگواری در مساجد، حسینیه‌ها، امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع)، هیئت‌های مذهبی و منازل؛ رحلت حضرت نبی اکرم (ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) را به ساحت مقدس حضرت امام زمان (عج) تسلیت عرض کردند.

دلدادگان و عاشقان اهل‌بیت (ع) در آستارا همچنین با استفاده از فضای مجازی مطالبی در خصوص زندگانی و سیره پیامبر گرامی اسلام و کریم اهل‌بیت (ع) و اشعار و مراثی در رثای پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) و امام حسن مجتبی (ع) را به اشتراک گذاشتند.

گفتنی است، ۲۸ صفر سالروز رحلت  جانسوز حضرت رسول اعظم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) است که به این مناسبت مراسم‌ها و برنامه‌های عزاداری در کشورهای اسلامی و سراسر کشورمان برگزار می‌شود.

کد خبر 1724226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha