اجتماعات مردمی در مساجد و بقاع متبرکه تیران رونق یافته است

فرماندار تیران و کرون با اشاره به گذر دوران پسا کرونا گفت: اجتماعات مردمی در مساجد و بقاع متبرکه تیران و کرون با گذر از شرایط سخت کرونایی رونق یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان، «علی محمدی کیا» ظهر روز امروز در مراسم سالروز رحلت پیامبر اسلام و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) تیران اظهارداشت: نهضت بازگشت به مساجد و بقاع متبرکه در تیران و کرون با گذر از شرایط سخت کرونایی رقم خورده و مراسمات خوبی در این مراکز انجام می شود.

فرماندار تیران و کرون ادامه داد: مردم و تشکل های فرهنگی محور برگزاری مراسمات هستند که نمونه بارز آن را در این روز همراه با برپایی قافله عزاداری در شهر و روستاها می بینیم.

وی با بیان اینکه تقویت چنین برنامه هایی به افزایش امیدواری و سرمایه اجتماعی می انجامد، تصریح کرد: پیش بینی برنامه های فرهنگی و مذهبی برای مناسبت های مختلف در مساجد و بقاع متبرکه می تواند زمینه ساز جذب افراد باشد.

محمدی کیا در بخشی از سخنان خود به حجم گردشگر و زائر در بقاع متبرکه اشاره کرد و اذعان داشت: باید از این فرصت برای تبلیغ و انجام فعالیت های فرهنگی استفاده و زمینه تردد و رفت و آمد را تسهیل کرد.

وی افزایش عرضه جاده منتهی به آستان امامزاده عبدالله در منطقه کوهان تیران را لازم دانست و تصریح کرد: دو بانده سازی این مسیر و ایجاد یک بلوار برای تردد مردم این منطقه و همچنین زائران نیاز بوده که کارگروهی برای تقسیم کار و اجرای آن تشکیل شده است.

فرماندار تیران و کرون یادآورشد: منفعت تعریض این جاده نه تنها به مردم منطقه کوهان و زائران می رسد بلکه اهالی دو روستای عزیز آباد و قره تپه نیز از آن استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه در اجرای این پروژه شهرداری، راه شهرسازی، راهداری و حمل و نقل جاده ای و بخشداری مرکزی نقش دارند، خاطرنشان کرد: همکاری مشترک آنان با همدیگر بر اساس تقسیم کار مشخص به سرانجام می رسد.

محمدی کیا اضافه کرد: اجرای این پروژه به آزادسازی، راه سازی و پیش بینی امکانات زیرساختی نیاز دارد که اعتبارات ملی و استانی برای آن پیگیری خواهد شد.

کد خبر 1724255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha