اهتمام مساجد و هیات های مذهبی در آزادی زندانیان

رئیس ستاد دیه استان اصفهان گفت: همزمان با عزاداری ایام ماه محرم و صفر به همت مردم و تشکل های مذهبی بیش از یکصد زندانی جرائم غیر عمد استان اصفهان در مساجد و هیات های مذهبی آزاد شدند.

«اسدالله گرجی زاده» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان با اشاره به تلاش جمعی برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد اظهارداشت: چهارشبه های هر دو هفته یکبار با عنوان چهارشنبه های امام رضایی تعدادی از زندانیان جرائم غیر عمد استان اصفهان آزاد می شوند.

رئیس ستاد دیه استان اصفهان با بیان اینکه مناسبت های ملی و مذهبی فرصتی برای آزادی زندانیان شده، افزود: در دو ماهه محرم و صفر با محوریت هیات های مذهبی و مساجد زمینه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد فراهم و بیش از یکصد نفر به آغوش خانواده های خود بازگشتند.

وی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان امسال نیز نزدیک به ۳۰۰ زندانی جرائم غیرعمد از بند آزاد شدند و خیرین همچنین برای اشتغال این افراد و کمک به خانواده هایشان پیشگام بوده و کمک هایی در این خصوص داشته اند.

گرجی زاده با بیان اینکه شاکیان و اولیا دم در گذشت از افراد در بند نقش دارند، تصریح کرد: بخشی از بدهی ها توسط شاکیان بخشیده می شود و همین موضوع در تسهیل آزادی نقش مهمی دارد.

وی اضافه کرد: مساجد و هیات های مذهبی در اجرای فعالیت های اجتماعی و گره گشایی از مشکلات جامعه در کنار فعالیت های فرهنگی و مذهبی نقش خود را ایفا می کنند که آزادی زندانیان از جمله آن است.

رئیس ستاد دیه استان اصفهان ضمن تاکید بر ضرورت قانونمداری و هوشیاری در انجام معاملات اقتصادی گفت: افراد با بی توجهی گرفتار زندان می شوند که آموزش عمومی مردم در مساجد و هیات های مذهبی در کاهش وقوع جرم و آسیب های اجتماعی نقش دارد.

وی خاطرنشان کرد: کمک به خانواده های زندانیان از دغدغه های مهمی است که  در رفع نیاز آنان در نبود سرپرست خانواده نقش دارد.

کد خبر 1724256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha