عزاداری خیابانی سالروز شهادت ثامن‌الحجج علی‌بن‌ موسی الرضا(ع) در آستارا

در سالروز شهادت ثامن‌الحجج علی‌بن‌ موسی الرضا(ع) جمعی از مردم و مسئولان آستارا با راه‌اندازی دسته عزاداری خیابانی به سوگواری پرداخته و عشق و علاقه خود به اولیای الهی را به نمایش گذاشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، در سالروز شهادت حضرت علی‌بن موسی الرضا(ع)، بندر مرزی آستارا غرق در عزا و ماتم است.

نصب بیرق‌های سیاه در میادین شهر و اداره‌ها، مغازه‌ها و نصب پلاکاردها با مضامین تسلیت شهادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت چهره شهر مرزی آستارا را سیاه‌پوش کرده است.

مساجد، حسینیه‌ها و هیئت‌های مذهبی بندر آستارا شب گذشته و امروز در سوگ شهادت امام رضا(ع) صحنه برپایی آیین‌های عزاداری در غم از دست دادن امام هشتم است.

شهروندان آستارایی و مردم شهرهای همجوار نیز امروز با حضور در آستان مقدس امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) با خواندن دعا و نوحه به آن امام همام ابراز ارادت کردند.

توزیع نذری و عیادت از بیماران و سالمندان و همچنین زیارت اماکن مذهبی  و مقدس از دیگر آیین‌های مردم بندر آستارا در سالروز شهادت ثامن‌ الححج علی‌بن موسی‌الرضا(ع) است.

همچنین در منازل برخی شهروندان آستارایی مجالس روضه به مناسبت روزهای آخر ماه صفر و سالروز شهادت امام رضا(ع) در حال برگزاری است.

عاشقان امامت و ولایت همچنین امروز مسیر سپاه ناحیه آستارا تا مسجد امام رضا(ع) را با پای پیاده و مداحی مداحان اهل‌بیت(ع) و سینه‌زنی پیمودند و عمق عشق و ارادت خود را به اهل‌بیت(ع) به ویژه هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت به نمایش گذاشتند.

حجت‌الاسلام ناصر صالحی، امام جمعه موقت آستارا در سخنانی در مسجد امام رضا(ع) با تسلیت سالروز شهادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت با بیان ویژگی‌های اخلاقی و سیره آن امام همام بر پیروی از رفتار و سیره ثامن‌الحجج علی‌بن موسی‌الرضا(ع) تاکید کرد.

گفتنی است، مداحی مداحان اهل بیت(ع) در سوگ شهادت امام رضا(ع) و سینه‌زنی حاضرین پایان بخش این آیین معنوی در بندر مرزی آستارا بود.

کد خبر 1724369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha