گذر از شبهات به پشتوانه علمی نیاز دارد

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: پاسخگویی و گذر از شبهات دینی به پشتوانه علمی در کنار ایمان و تقوا نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان، آیت الله «سید ابوالحسن مهدوی» در مراسم عزداری سالروز شهادت امام رضا(ع) در محل آستان مقدس امامزاده نرمی دولت آباد اظهارداشت: تغییر باورها با شبه افکنی و ایجاد سوال در ذهن افراد ایجاد می شود و دشمن همین راهکار را برای تحریف عقاید نسل جدید بکار گرفته است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: افراد به دلیل کمبود دانش و علم در برابر شبهات دچار مشکل می شوند و برخی ایمان و شناخت خود را از دست داده و از مسیر اصلی منحرف می شوند.

وی با بیان اینکه باید برای شناخت دین و افزایش معرفت مطالعه کنیم، تصریح کرد: پاسخگویی و گذر از شبهات دینی به پشتوانه علمی در کنار ایمان و تقوا نیاز دارد.

آیت الله مهدوی جلسات سخنرانی و موعظه را نیز فرصتی برای تقویت ایمان و شناخت معرفی کرد و اذعان داشت: در ایام ماه محرم و صفر و دیگر ایام سال سخنرانان به مسائل دینی می پردازند که مردم از آن ها استفاده کنند و نسبت به مطالعه در دین نیز بکوشند.

وی با اشاره به ظرفیت فرهنگی بقاع متبرکه در هر منطقه گفت: از چنین مراکزی برای کسب علم و دانش در دین استفاده شود و اقشار مختلف می توانند از فرصت فرهنگی آستان مقدس امامزادگان در کسب معرفت استفاده کنند.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی مطرح و مورد تاکید رهبر انقلاب است، خاطرنشان کرد: مراسم های مذهبی در این مراکز متمرکز شده و مردم از آن بهره می برند.

وی با اشاره به حدیث سلسله الذهب امام رضا(ع) گفت: آن حضرت در بیان این روایت ارزشمند به اهمیت تقوا و همچنین ولایت مداری توصیه کردند و در همه عصر و روزگار این موضوع مهم است که ما با کسب معرفت در مسیر حق باشیم و با ولایت مداری مسیر پیشرفت را طی کنیم.

آیت الله مهدوی یادآورشد: عشق و علاقه به حضرت حق و اولیای الهی تنها بر زبان نیست بلکه باید در عمل پایبند به اصول باشیم.

کد خبر 1724394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha