چاپ کتاب «زندگی امام زین العابدین(ع)» در دو جلد

کتاب «حیاة الامام علی بن الحسین زین العابدین(ع): دراسة تحلیلیة للسیرة الأخلاقیة و العلمیة و السیاسیة للأمام زین العابدین» نوشته «شیخ دکتر عبدالله احمد یوسف» در دو جلد منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از جهات الاخباریه، کتاب «حیاة الامام علی بن الحسین زین العابدین(ع): دراسة تحلیلیة للسیرة الأخلاقیة و العلمیة و السیاسیة للأمام زین العابدین»( زندگی امام علی بن الحسین زین العابدین(ع): بررسی تحلیلی سیره اخلاقی، علمی و سیاسی امام زین العابدین) نوشته «شیخ دکتر عبدالله احمد یوسف» نویسنده عرب در دو جلد منتشر شده است که چاپ اول آن سال 1445 هجری-2023 میلادی انجام شده است.

جلد اول این کتاب 596 صفحه و جلد دوم آن 340 صفحه در قطع بزرگ به چاپ رسیده است.

این کتاب برنده جایزه اول در نهمین جشنواره تراتیل سجادیه «25 محرم 1445 هجری» است که آستان مقدس امام حسین(ع) در کربلا هرساله در سالروز شهادت امام سجاد(ع) برگزار می کند.

نویسنده در بررسی زندگانی امام زین العابدین(ع) روش علمی متقن برپایه قواعد و سازوکارهای علمی را دنبال می کند که در رسیدن به نتایج صحیحی در پایان مطالعه و بررسی مفید است.

شیخ احمد یوسف در این کتاب به ابعاد مهم زندگی و سیره امام زین العابدین(ع) مانند بعد معنوی، اخلاقی، بعدعلمی و فکری و شناختی، بعد تربیتی و آموزشی، بعد ارزشی و انسانی و بعد اجتماعی و سیاسی و سایر ابعاد پرداخته است.

اهمیت این کتاب در تبیین ابعاد مختلف زندگی و سیره امام زین العابدین(ع) است که تصویر کاملی از شخصیت امام  ارایه می دهد و سیره مبارک آن حضرت در ابعادی مانند عبادت، ادعیه و اخلاق را تقلیل نداده است. برخی از نویسندگان و تاریخ نگاران جنبه‌های متعدد از زندگی امام(ع) را بررسی می کنند.

همه نظرات ارایه شده توسط تاریخ نگاران و نویسندگان در این کتاب بررسی شده است و به نظر منتخب براساس ادله و شواهد علمی درباره مسایل اختلافی یا نظرات مختلف اهمیت داده شده است.

از سیره امام در بعد علمی، تربیتی، اخلاقی، انسانی، اجتماعی و دیگر ابعاد زندگی معاصر ما استفاده شده است، زیرا سیره زندگی امام سجاد(ع) برای همه مسلمانان الگو است.

کد خبر 1724435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha