با هنجارشکنانی که می‌خواهند فضای دانشگاه را ملتهب کنند، باید برابر قانون برخورد شود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید کادر دانشگاه ها و دانشجویان مطابق قانون عمل کنند، گفت: اقلیتی که می خواهند در دانشگاه ها قانون گریزی و دین ستیزی کنند، باید مورد برخورد قانونی قرار گیرند.

محمد مهدی زاهدی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به فضای فرهنگی دانشگاه ها گفت: در بحث مسائل فرهنگ و رعایت آنها قانون مداری حرف اول را می زند. با تکیه بر قانون و مقررات می توانیم هنجارها را رعایت کنیم. در دانشگاه ها نیز دانشجویان و اساتید با رعایت قانون می توانند فضای مطلوب فرهنگی را ایجاد کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: سند اسلامی شدن دانشگاه ها نقشه جامعه علمی کشور را دارد که جز اسناد بالادستی در این حوزه است و باید مفاد و ضوابط آن توسط کادر دانشگاه ها، مدیران، اساتید و دانشجویان رعایت شود. علاوه بر این ما قوانین داخلی هر دانشگاه را اسناد بالا دستی و قوانین و ضوابط داخلی پایبند باشند، آن فضای مطلوب ایجاد می شود.

وی افزود: مشکل جایی ایجاد می شود که برخی می خواهند فراتر از قانون و مقررات کارها را دنبال کنند که این آغاز بی نظمی است. اگر همه به قوانین و مقررات پایبند باشیم به اندازه کافی فضای دانشگاه ها فضای علمی و آرامی خواهد بود. در این فضا دانشجو می تواند شور و نشاط داشته باشد و عقایدش را نیز بیان کند و اتفاقات خوبی نیز می افتد.

وزیر علوم و تحقیقات در دولت نهم گفت: اگر عده ای بخواهند فضای دانشگاه ها را ملتهب کنند باید بدانند که دانشگاه خارج از فضای جامعه نیست. در خود جامعه هم چنین اقلیتی با چنین رفتارهایی وجود دارد و این نوع رفتارها را نباید به حساب دانشگاه ها بگذاریم. با آن اقلیتی که سعی می کنند قانون گریزی و دین ستیزی کنند باید طبق قانون برخورد شود که نتوانند آسیبی را متوجه فضای دانشگاه ها کنند.

وی تصریح کرد: در تمام دنیا هم همین است که فضای دانشگاه ها پایبند به قانون و مقررات هستند. اگر همه مجموعه دانشگاهی پایبند به قانون باشند، مشکلی ایجاد نمی شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1724455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha