خانواده از ارزش و جایگاه بالایی در دین مبین اسلام برخوردار است

حجت الاسلام مقدمی افزود: متاسفانه عدم توجه به دستورات ائمه معصومین (ع) در خصوص ازدواج و تکثیر نسل ما را به برخی بن‌بست‌ها رسانده؛ فرزند یکی از زینت های زندگی بوده و سبب استمرار و پایداری ازدواج و کانون گرم خانواده خواهد شد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، حجت الاسلام مقدمی، امام جمعه شهرستان ایجرود در شورای فرهنگ عمومی این شهرستان به بیان مقام و موقعیت و جایگاه و عظمت انسان که خداوند متعال در قرآن یاد کرده پرداخته و با عنوان نمودن سه مولفه خودشناسی، جایگاه شناسی و هدف گذاری انسان در جامعه اسلامی نکاتی را یادآور شد.

 وی ضمن اشاره به روایات مرتبط با موضوع جلسه تاکید نمود: آگاهی به وظایف خود با عنایت به مولفه‌های یاد شده منزلت و موقعیت انسان را والا و بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه امروز که پیری جمعیت یکی از آنان می‌باشد، به خودی خود مرتفع خواهد کرد،   چرا که توفیق خداوند متعال به انسان‌ها باعث خواهد شد انسان خود را کشف کرده و همه چیز را خواهد یافت اما انسان گمشده در عالم مادی هیچ چیز را نمی‌بیند و شناختی نداشته و گمراه است.

امام جمعه شهرستان ایجرود به تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری در خصوص جوانی جمعیت و فرزندآوری اشاره و ضمن بیان وظایف و تکالیف زوجین در این مقوله نسبت به یکدیگر تاکید کرد: فرزند یکی از زینت های زندگی بوده و سبب استمرار و پایداری ازدواج و کانون گرم خانواده خواهد شد.

حجت الاسلام مقدمی افزود: متاسفانه عدم توجه به دستورات ائمه معصومین (ع)   در خصوص ازدواج و تکثیر نسل ما را به برخی بن‌بست‌ها رسانده و علاج آن تکیه به خداوند مهربان و روزی رسان و امیدواری به آینده روشن و درخشان با فرزندان بیشتر در جامعه  اسلامی می‌باشد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیز با اشاره به اینکه کشور با تکیه بر نیروهای جوان میتواند مقتدرانه در مسیر پیشرفت و تولید و اقتصاد گام بردارد، گفت : نیروی انسانی هر کشور پایه و بنای پیشرفت و امنیت آن کشور می باشد.

احسان پیشکاری افزود: فرزند آوری اثرات موثر بسیاری در جامعه و بر خانواده خواهد داشت که از اثرات مهم آن میتوان به پایداری و استحکام زندگی زوج های جوان و افزایش شادی و امید در خانواده ها اشاره نمود.

فرماندار شهرستان ایجرود نیز از مدیران عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان خواستند مجددا برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی را مطالعه و با تسلط کامل بر اصول و دستورالعمل های مربوطه در این منشور، اقدام به عملیاتی نمودن شرح وظایف خود در این خصوص شوند.

جعفری ضمن تبیین مفاهیم گفتمان‌سازی و الگوسازی در حوزه جمعیت و فرزندآوری و نیز تسهیل در امر ازدواج و ازدواج به هنگام ، به الگوپذیری از این نقشه راه  اشاره و بر لزوم هم افزایی و تعامل بیشتر مدیران فرهنگی برای برون رفت از مسئله پیری جمعیت و برنامه‌ریزی جامع و متناسب با سیاست‌های جمعیتی با عنایت به تاکید جدی مقام معظم رهبری بر این امر شدند.

کد خبر 1724457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha