رئیس جمهوری آلمان، اسلام را متعلق به این کشور دانست

در بحبوحه نژادپرستی فزاینده و اسلام هراسی ناشی از تبلیغات گروه ها و احزاب راست افراطی ، رئیس جمهوری آلمان در اظهارات جدیدش گفت که اسلام متعلق به آلمان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «آناتولی»، در بحبوحه نژادپرستی فزاینده و اسلام هراسی ناشی از تبلیغات گروه ها و احزاب راست افراطی که از بحران پناهجویان سوء استفاده کرده اند، «فرانک والتر اشتاین مایر»، رئیس جمهوری آلمان در اظهارات جدیدش گفت که اسلام متعلق به آلمان است.

«اشتاین مایر» در جشن پنجاهمین سالگرد تاسیس انجمن مراکز فرهنگی اسلامی در کلن گفت: دین اسلام، زندگی مسلمانان و فرهنگ مسلمانان در کشور ما ریشه دوانده است.

وی افزود: امروز تنوع اسلام و تنوع بیش از 5 میلیون مسلمان نیز بخشی از کشور ما است.

اظهارات وی در پی گزارش اخیر بیان شد که در آن آمده بود، نژادپرستی و اسلام هراسی به بخشی از زندگی روزمره در آلمان تبدیل شده است.

بر اساس گزارش وضعیت منتشر شده در ماه ژوئن توسط سازمان غیردولتی مستقر در برلین «اتحاد علیه اسلام هراسی و خصومت مسلمانان»، در مجموع 898 حادثه ضد مسلمانان در سال 2022 در آلمان ثبت شده است، در حالی که تعداد موارد گزارش نشده همچنان بالا است.

طبق این مطالعه، نژادپرستی بخشی از زندگی روزمره مسلمانان در آلمان شده و بسیاری از موارد ثبت شده مربوط به زنان است.

در میان پرونده های ثبت شده، 500 حمله لفظی شامل اظهارات تحریک آمیز، توهین، تهدید و اجبار وجود داشت.همچنین 11 یازده نامه تهدیدآمیز به مساجد با تهدید شدید خشونت و مرگ ثبت شده است.

کد خبر 1724468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha