جشنواره موسیقی هلیل در جنوب کرمان برگزار می شود

حجت الاسلام سید احمد حسینی از برگزاری جشنواره موسیقی هلیل در جنوب کرمان خبر داد و گفت: جشنواره موسیقی هلیل نیمه دوم آذرماه سال جاری در جنوب کرمان بصورت منطقه ای برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان  از جنوب کرمان، نشست برنامه ریزی جشنواره موسیقی هلیل با حضور اعضای انجمن و پیشکسوتان موسیقی جنوب کرمان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان برگزار شد.

حجت الاسلام سید احمد حسینی در این نشست، با بیان اینکه باید جشنواره موسیقی هلیل احیا شود، گفت: با توجه به اهمیت موسیقیایی جنوب کرمان بنا داریم این مهم را احیا کنیم و آن را به صورت  کشوری ادامه دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با اشاره به اینکه باید برای تمامی برنامه های فرهنگی و هنری جریان سازی کنیم، ابراز کرد: خرده فرهنگ ها و هنر اصیل موسیقی جنوب کرمان را باید به نسل های آینده انتقال دهیم.

وی با تاکید بر اینکه سند جشنواره های گذشته را موجود نداریم، افزود: امیدوارم با در نظر گرفتن مزایا و معایب جشنواره های گذشته به عنوان یک تجربه، بتوانیم جشنواره های آتی را با برنامه ریزی به نحو مطلوبی برگزار کنیم.

حجت الاسلام حسینی از تشکیل دبیرخانه و شورای سیاستگذاری جشنواره هلیل در سال های آتی خبر داد و گفت: در سال های آینده باید نمایشگاهی از خرده فرهنگ های بومی منطقه را برگزار کنیم و می طلبد در بخش جنبی این جشنواره، از تمامی ظرفیت های منطقه استفاده شود تا یک جشنواره بین المللی برای آینده پایه ریزی کرده باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان هدف از برگزاری جشنواره موسیقی هلیل را شناسایی ظرفیت موسیقیایی جنوب کرمان دانست و خاطرنشان کرد: جنوب کرمان در حوزه های فرهنگی، هنری و رسانه ظرفیت های بی نظیری دارد و تاکنون در همه زمینه ها در سطح کشور خوش درخشیده اند.

گفتنی است؛ اعضای این نشست به بیان نقطه نظرات خود در مورد نحوه برگزاری جشنواره پرداختند و با اهدای هدیه از حجت الاسلام سید احمد حسینی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان تجلیل کردند.

کد خبر 1724483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha