کارگاه «یک فنجان زندگی شیرین» در کاشان برگزار شد

کارگاه «یک فنجان زندگی شیرین» به همت فرهنگ‌سرای بانو سازمان فرهنگی، اجتماعی و ‌ورزشی شهرداری کاشان به میزبانی درمانگاه امام علی (ع) فاز دو ناجی آباد در کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان؛ کارگاه «یک فنجان زندگی شیرین» به همت فرهنگ‌سرای بانو سازمان فرهنگی، اجتماعی و ‌ورزشی شهرداری کاشان به میزبانی درمانگاه امام علی (ع) فاز دو ناجی آباد در کاشان برگزار شد.

حسن سرکار فینی کارشناس ارشد مشاوره بالینی در این کارگاه که با حضور مادران دارای فرزند نوجوان برگزار شد، به بیان تکنیک‌های فرزندپروری و اهمیت آموزش خود مراقبتی به منظور آشنایی مادران پرداخت.  

این کارشناس ارشد مشاوره بالینی با بیان اینکه لازم است پدر و مادر نخستین منبع ارائه اطلاعات خود مراقبتی به فرزند باشند، گفت: در حال حاضر دوستان، اینترنت، کتاب، مجلات و اینترنت چهار منبع اولیه خود مراقبتی هستند و خانواده در جایگاه پنجم قرار دارد.

سرکار فینی، با اشاره به اهمیت آگاهی بخشی در موضوعات جنسی توسط والدین، میزان آسیب فرزند از جهل جنسی را بسیار بیشتر از آگاهی جنسی ذکر کرد.

سرکار منظور از آگاهی جنسی کودکان را آموزش به منظور مراقبت و دفاع از خود در برابر افراد غریبه و حتی آشنایانی که قصد سوء استفاده دارند، دانست و تاکید کرد: لازم است والدین فضایی همراه با آرامش و همدلی را برای فرزندانشان ایجاد کنند تا بتوانند به آسانی در مورد مسائل روزمره و مشکلاتشان، با پدر و مادرشان صحبت کنند.

در پایان این نشست آموزشی، کارشناس ارشد مشاوره بالینی به سوالات مادران در موضوعات مطروحه پاسخ داد.

کد خبر 1724490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha