روحانیون باید نگاه تحول ساز و جامع داشته باشند

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: هر روحانی در هرجایگاهی برای موفقیت باید در انجام وظایف، ماموریت‌ها، سیاست‌ها و اهداف خود نگاهی تحول ساز و برگرفته از جامعیت اسلام ناب محمدی و مکتب اهل بیت داشته باشد.

به گزارش شبستان، آیت الله عباس کعبی عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری شامگاه یکشنبه در مراسم تکریم و معارفه مسوول عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی خوزستان، از تلاش‌ نیروهای فراجا، مرزبانی و عقیدتی سیاسی برای برگزاری زیارت باشکوه اربعین و استقبال از زائران حسینی، تقدیر کرد.

وی در این مراسم با بیان اینکه پیامبر اسلام (ص) سنگ بنای تمدن نوین انسانی را برای بشریت در پهنای تاریخ گذاشتند، عنوان کرد: باید ببینیم حضرت رسول الله (ص) چه کرد تا ماهم در جاهلیت مدرن کنونی راه ایشان را دنبال کنیم.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: هر روحانی در هرجایگاهی برای موفقیت باید در انجام وظایف، ماموریت‌ها، سیاست‌ها و اهداف خود نگاهی تحول ساز و برگرفته از جامعیت اسلام ناب محمدی و مکتب اهل بیت داشته باشد.

وی افزود: امروز در عصر غیبت کبری با خون دل با تلاش‌های علمی فرزانگان حوزه ، اسلام ناب به دست ما رسیده و در عصر حاضر امام راحل و رهبر معظم انقلاب، منظومه فکری جامع تمدنی اسلامی را رهبری می‌کنند که باید با این منظومه اشنا شویم.

آیت الله کعبی در بیان ویژگی‌های پیامبر اسلام، عنوان کرد : پیامبر اکرم در عین قاطعیت در برابر جنایتکاران و طاغوت‌ها، برای مردم تشنه هویت، رحمت، انسانیت و هدایت، جذابیت مطلق داشت و مظهر رحمت بود؛ محال بود رسول الله یک فرصت را برای ایجاد تحول از دست دهد.

وی در جمع فرماندهان انتظامی و روحانیون عقیدتی سیاسی با اشاره به اینکه ما هم این جذابیت را باید در کارها داشته باشیم، افزود: به گونه ای باشد که اگر کسی به پاسگاه یا کلانتری مراجعه کرد یا حتی خود فرماندهان و درجه‌داران نیروهای انتظامی، اگر با یک روحانی نشست و برخاست کردند، احساس کنند از نظر روحیه بازسازی شده‌اند و خستگی آنها رفع شده است.

وی افزود: درهرجایی هستیم برای تحول سازی ابتدا باید از خودمان و خانواده خودمان شروع کنیم؛ رسول الله هم با اینکه معلم اول بشریت بود از خانواده خود شروع کرد.

آیت الله کعبی خلق برتر و نورانیت باطن، جهاد طاقت فرسا در همه زمینه‌ها، کادرسازی و کار تربیتی و اعلام برابری و برادری را از جمله دیگر ویژگی‌های تحول‌ساز پیامبر (ص) برشمرد و گفت: رسول خدا در جهاد پیشتاز بود و در هراقدامی فرمانده‌ای پیشرو بود که به میدان خطر می‌رفت؛ جهاد یعنی تبدیل تهدید به فرصت، کار برای خدا، تلاش خستگی ناپذیر، دشمن شناسی و مقابله با دشمن در خط ولایت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حکمت، تدبیر و منطق را از خصوصیت‌های بارز رسول الله (ص) دانست و بیان کرد: خیلی از گره‌ها با برخورد سخت نظامی و انضباطی حل نمی‌شود بلکه با دوراندیشی و حکمت حل می‌شود؛ باید با نگاه و دقت در همه جوانب امر، حکیمانه عمل کرد و فقط به آن مسئله جزیی توجه نکرد.

وی اظهار کرد: پلیس طراز انقلاب اسلامی، یک پلیس مومن، انقلابی، جهادی، ولایتمدار، فداکار، تشکیلاتی، منضبط، امنیت آفرین، الهام بخش و لنگرگاه اطمینان و آرامش مردم است؛ بخش زیادی از این مسائل به عقیدتی سیاسی برمیگردد؛ عقیدتی در این زمینه‌ها بسیار تأثیرگذار است و تسهیل بخش اهداف فرماندهی انتظامی است.

انتهای پیام/

کد خبر 1724519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha