آغاز فصل علم و دانش در اصفهان با تاسی سیره نبوی

فصل علم و دانش در استان اصفهان امسال با تاسی از سیره و سنت پیامبر اکرم(ص) با یک میلیون دانش آموز آغاز خواهد شد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان، کم کم در آستانه سال نو تحصیلی قرار می گیریم و بوی مهر و ماه مدرسه به مشام همگان به ویژه دانش آموزان، خانواده ها و معلمان می رسد.

حرکت در بازارهای شهر بازگشایی مدارس را با تکاپوی خرید نشان می دهد و همه به نوعی در این مسیر قرار گرفته اند و شرایط به صورتی است که مهر و محبت مردمی نیز دیده می شود.

نگاه عادلانه و منصفانه کاسبان و مهرورزی و نوع دوستی برای کمک به دانش آموزان نیازمند در این میان آشنا و روشن است.

بیش از پنج هزار مدرسه استان اصفهان میزبان یک میلیون نفر دانش آموز هستند که پروژه مهر در مدارس این استان رقم خورده و مدیران و معلمان در تکاپوی میزبانی هستند.

بازگشایی مدارس با حلول ماه ربیع الاول و شادمانی شیعیان همراه است که بر اساس سنت همیشگی این سال تحصیلی با الگو گیری از سنت ائمه معصومین(ع) آغاز خواهد شد که امسال مهر نبوی نام گرفت.

آغاز سال تحصیلی با حضور یک میلیون دانش آموز استان اصفهان

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان از تشکیل ستاد مهر خبر داد و گفت: پروژه مهر در تمامی مدارس این استان اجرایی می شود.

محمدرضا ابراهیمی ادامه داد: بیش از پنج هزار مدرسه در استان اصفهان آماده میزبانی از دانش آموزان و آغاز سال تحصیلی را دارند که ۵۰ باب آن اخیرا احداث شده و به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد:  سال تحصیلی با حضور یک میلیون دانش آموز استان اصفهان و با شعار مهر نبوی آغاز خواهد شد که زنگ مهر روز شنبه در اولین روز فصل پاییز نواخته خواهد شد.

کمک به ۴۲ هزار دانش آموز نیازمند

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان گفت: ۴۲ هزار یتیم، خانواده نیازمند و اقشار آسیب پذیر تحت پوشش کمیته امداد استان اصفهان با حمایت خیرین و نهادهای حمایتی در کنار دیگر دانش آموزان سال تحصیلی را آغاز می کنند.

کریم زارع افزود: گرچه جشن عاطفه ها برگزار نشده اما با حمایت صنایع بزرگ و خیرین تامین مایحتاج اقشار آسیب پذیر صورت گرفته اما به کمک بیشتری نیاز است که در شور عاطفه ها با همکاری مردم استان اصفهان به سرانجام می رسد.

وی خاطرنشان کرد: تهیه کیف، کفش، لوازم التحریر و لباس فرم‌ از جمله نیازهای آنان نیازمند مثل دیگر دانش آموزان است.

تمهیدات ترافیکی و خدماتی برای آغاز فصل علم و دانش

شهرداری ها، دهیاری ها و دستگاه های خدمات رسان در حوزه حمل و نقل نیز امکانات و ظرفیت خود را برای بازگشایی مدارس بکار گرفته اند.

تمهیدات ترافیکی و خدماتی برای آغاز فصل علم و دانش از جمله اقداماتی است که در این ایام انجام شده و سرویس های حمل و نقل به خط شده اند.

کد خبر 1724520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha