کسب سه مقام کشوری به همت تیم های دادرس جمعیت هلال احمر

مدیر جمعیت هلال احمر شیروان گفت: تیم های دادرس جمعیت هلال احمر این شهرستان موفق به کسب سه مقام کشوری شدند.

محسن نوروزی، مدیر جمعیت هلال احمر شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: تیم های دادرس هلال احمر در بخش خواهران و برادران در یازدهمین مرحله مسابقات «دانش آموز  آماده در روزهای سخت» به میزبانی استان فارس، سه مقام کشوری کسب کردند.

وی خاطرنشان کرد: در این مسابقات مقام دوم در آیتم های کتبی  و عملی حمل مصدوم توسط تیم پسران و مقام سوم در آیتم پانسمان و بانداژ توسط تیم دختران کسب شد.

نوروزی عنوان کرد: یازدهمین دوره طرح ملی دادرس (دانش‌آموز آماده در روزهای سخت) با همکاری و طی تفاهم‌نامه میان سازمان جوانان هلال‌احمر و آموزش و پرورش، برگزار شد.

مدیر جمعیت هلال احمر شیروان اضافه کرد: همیشه دادرس با هدف خودامدادی، دگر امدادی، ترویج فرهنگ نوع‌ دوستی، کمک به دیگران و نهادینه‌ سازی این فرهنگ در بین جوانان و به خصوص دانش‌آموزان، پس از یک دوره آموزشی ۱۶ ساعته امدادی، برگزار می‌شود.

نوروزی بیان کرد: طرح دادرس هرسال با هدف تبیین و تقویت خود امدادی در بین دانش آموزان، شکوفایی استعدادهای علمی و امدادی، افزایش روحیه کار جمعی و افزایش سطح آگاهی دانش آموزان اجرا می‌شود و از مؤثرترین طرح‌های ملی هلال احمر و آموزش و پرورش است که دانش آموزان آموخته‌ها و داشته‌های امدادی خود را تمرین و از این مهارت‌ها در مواقع بحرانی در محیط خانواده و جامعه استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: شرکت کنندگان در این دوره در هشت آیتم حمل مصدوم، اطفای حریق، اسکان اضطراری، خونریزی، پانسمان و بانداژ، پناه گیری و خروج ایمن، شکستگی، آتل بندی، ارزیابی و احیای قلبی و ریوی و آزمون کتبی به رقابت پرداختند.

کد خبر 1724526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha