تربیت نسل متعهد و انقلابی از رسالت های آموزش وپرورش است

وزیری تربیت نسلی بانشاط، مسئولیت پذیر، ارزشی، متعهد و انقلابی را از وظایف آموزش وپرورش برشمردوگفت: رای تحقق این امر باید با جذب معلمین متعهد و وظیفه شناس آموزش و پرورش را با نیازهای روز جامعه منطبق کنیم.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان؛ سیدجمال وزیری- مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان درآستانه بازگشایی مدارس درجمع خبرنگاران ضمن بیان اینکه ایران قوی به مدارس قوی نیاز دارد گفت: آموزش و پرورش استان سمنان علاوه بر این یک شعار استانی تحت عنوان "مهر مهدوی، معلم تمدن‌ساز و مدرسه صالح" برای آموزش و پرورش استان انتخاب کرده است.

وی یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش تربیت نسلی بانشاط، مسئولیت پذیر، ارزشی، متعهد و انقلابی دانست وافزود: برای تحقق این امر باید با جذب معلمین متعهد و وظیفه شناس آموزش و پرورش را با نیازهای روز جامعه منطبق کنیم و شهید مطهری را سرلوحه قرار دهیم.

وزیری با بیان اینکه برنامه‌مندی مدارس به عنوان یک اصل تخلف‌ناپذیر در اولویت ما قرار دارد اضافه کرد: با توجه به اینکه هر مدرسه اقتضائات خاص خود را دارد از همه مدارس استان خواستیم که یک برنامه عملیاتی برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ داشته و خارج از آن عمل نکند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان تصریح کرد: دست مدیران مدارس استان سمنان در تدوین آیین برنامه عملیاتی بر اساس مزیت‌های نسبی هر مدرسه باز است.

 وی همچنین با اشاره به بسیج همه امکانات برای آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی باشکوه مدارس در مهرماه از برنامه ریزی برای اجرای برنامه های متعدد و متنوع در این ایام خبر داد وافزود: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید ۶۲ کلاس درس در قالب هشت مدرسه به بهره برداری می‌رسد و ۳۲۳ کلاس درس ویژه عشایر در استان فعال و یک مدرسه ویژه اتباع نیز در سمنان و گرمسار برای سال جاری افتتاح می‌شود.

وزیری با اشاره به وجود بیش از ۱۰ هزار کلاس اولی در استان سمنان گفت: پوشش تحصیلی در استان سمنان در دوره ابتدایی هم اکنون بیش از ۹۵ درصد است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، میزان پوشش تحصیلی در دوره متوسطه اول را ۹۶ درصد و در متوسطه دوم ۹۱/۵ درصد بیان کرد و به تشریح اقدامات انجام شده برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید پرداخت.

وی با اشاره به اجرای طرح شهید عجمیان گفت: در قالب این طرح ۱۰۵ کلاس درس در این استان بهسازی شده است.

وزیری توزیع تجهیزات اداری، آموزشی به ارزش بیش از ۲۸ میلیارد ریال را از دیگر برنامه ها برشمرد و گفت: ۱۴۳ مدرسه نیز در قالب طرح شهید عجمیان زیباسازی شده و بیش از ۵۰ درصد از مدارس این استان هوشمند هستند و امسال قرار است ۱۰ درصد به این رقم افزوده شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به کمبود معلم در مدارس استان سمنان اظهارداشت: امسال ۷۵۰ نفر از همکاران ما در اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان به افتخار بازنشستگی نائل شدند و از طرفی ۵۹۷ معلم جدیدالورود امسال به همکاران ما در استان افزوده می‌شوند لذا تعدادی کمبود معلم و نیروی انسانی در استان وجود دارد که تلاش می شود این کمبود از طریق همکاران تازه بازنشسته و یا از طریق نیروی خرید خدمت جبران شود.

وی با بیان اینکه این استان حدودا ۱۰۰ معلم کمبود دارد ادامه داد: کمبود معلم به طرق مختلف تامین می شود و مشکلی از بابت آغاز سال تحصیلی در این بخش وجود ندارد.

وزیری با اشاره به این که پروژه مهرماه از اردیبهشت ماه ابلاغ شده است، افزود: همکاران ما با سخت کوشی و اهتمام جدی تلاش کردند تا تمام مسائل و مشکلات مهر سال گذشته را مرتفع کرده و تمام همّتشان این است که ما بهترین شرایط را برای نونهالان و آینده سازان میهن اسلامی خودمان فراهم کنیم تا بتوانیم دانش آموزی را در تراز جمهوری اسلامی، متعهد، ارزشی و انقلابی، تحویل نظام مقدس جمهوری اسلامی بدیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان ضمن اشاره به اینکه آموزش و پرورش تنها ۱۲ درصد از وقت دانش آموزان را به خودش اختصاص داده و ۸۸ درصد دیگر در اختیار جامعه و نهادهای تربیتی است، خاطرنشان کرد: ما باید از این فرصت استفاده کرده و دانش آموزی که در تراز نظام جمهوری اسلامی است، تحویل جامعه دهیم.

وی افزود: بنده معتقد هستم که باید در آموزش و پرورش اجتماعی سازی کنیم و برای این امر باید همه دستگاه های متولی و مرتبط نظام تعلیم و تربیت پای کار باشند؛ چرا که اجتماعی کردن و اجتماعی پذیری فرزندانمان، یک اصل مهم در جامعه امروز است.

وزیری با اشاره به اینکه محفوظات و آموزش نمی تواند ناجی دانش آموزان ما باشد، گفت: برای اینکه ما بچه های اجتماعی پذیر و جامعه پذیر بار بیاوریم، باید در انتقال فرهنگ صحیح اسلامی و زنده کردن احساس هویت دینی و ملی فرزندانمان تلاش کنیم. باید سعی کنیم ارزش های اسلامی را به فرزندانمان منتقل کرده و آداب و رسوم و سنت های پسندیده ای که یادگاران گذشته ما است را نیز به بچه های خودمان به درستی منتقل کرده و از یک توسعه متوازن برخوردار باشیم.

عصمت سالار

کد خبر 1724540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha