توزیع بیش از 25 هزار قلم تجهیزات آموزشی در مدارس خراسان شمالی

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: با توجه به فرا رسیدن سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس، 25 هزار و 158 قلم تجهیزات آموزشی بین مدارس استان توزیع شد.

امین فلاح، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: این تجهیزات آموزشی در قالب طرح نسیم مهر برای آموزش و پرورش کل شهرستان های استان ارسال شده تا در اختیار مدارسی که به آن نیاز دارند، قرار گیرند.

وی بیان کرد: این اقلام شامل ۱۵۰ دستگاه بخاری، یک هزار و ۵۰۰ مترمربع فرش سجاده ای، سه هزار متر مربع موکت، ۴۰۰ دستگاه رایانه و لپ تاپ، ۱۲ دستگاه نمایشگر تعاملی، ۹ هزار و ۸۰۰ مورد لوازم تاسیساتی و ۴۰۰ مورد تجهیزات اداری، کلاسی و خوابگاهی است.

فلاح عنوان کرد: هزینه تجهیزات خریداری شده جهت استفاده مدارس شهری و روستایی خراسان شمالی، در مجموع ۴۳۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی برآورد شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی بیان کرد: همچنین با توجه به بازگشایی مدارس و نیاز به رنگ آمیزی تعدادی از آموزشگاه ها در قالب طرح شهید عجمیان، این مدارس زیباسازی و رنگ آمیزی شد.

فلاح اضافه کرد: طی چند سال اخیر در بحث فضاهای آموزشی و مناطق محروم اقدامات خوبی انجام شده و با توجه به اینکه رشد و توسعه هر جامعه در گرو آموزش و پرورش صحیح است، امید است بتوانیم خدمات خوبی ارائه دهیم.

۱۸۹ هزار و ۸۳۶ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۸ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۶ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

کد خبر 1724545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha