فعالان فضای مجازی از مرزهای فکری و عقیدتی حفاظت کنند/هنر برای اعتلای انسان و بشریت است

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با رد این ادعا که هنر اصلاً برای هنر نیست بلکه هنر برای کمال است، گفت: هیچ هنرمند و هنری در دنیای غرب نمی‌بینیم مگر اینکه یک هدف پشت آن هنر نهفته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، سردار «حمید خرم دل» صبح امروز ( ۲۷ شهریور ماه) در آئین افتتاحیه پنجمین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج که در حسینیه ثارالله سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، اظهار کرد: همکاران فضای مجازی استان در کشور مقام دوم نیروهای مسلح را به واسطه حضور هوشمندانه و به موقع در رویدادهایی که در سطح کشور صورت می‌گیرد را به دست آوردند که جای تقدیر و تشکر دارد.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: فضای مجازی استان در سطح استان و کشور و حتی در سطح دنیا در حال نقش آفرینی هستند که هر سال نیز شاهد رشد و شکوفایی آنها هستیم.

وی با اشاره به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد در این حوزه ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد، افزود: سال گذشته ۲۰ گروه در حوزه فضای مجازی فعالیت داشتند که امسال به حدود ۳۵ گروه رسیدند و از لحاظ کیفیت و کمیت در حال ارتقا هستند.

سردار خرم دل در ادامه، مقدمه ظهور را بسیار مهم دانست و افزود: ما باید به عنوان محبین اهل بیت علیهم السلام مقدمات ظهور را فراهم کنیم که به نظر من امروز یکی از بسترهای اصلی این اتفاق و آرزوی بزرگ، همین فضای مجازی است که باید در این حوزه فعالیت لازم صورت گیرد.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: یک اصطلاح بسیار غلط و خطرناکی را به ما القا کرده‌اند که از گذشته و امروز با آن دست به گریبان هستیم این است که به خودمان القا کرده‌ایم که «هنر برای هنر» که این یک دروغ بزرگ است.

وی با رد این ادعا که هنر اصلاً برای هنر نیست بلکه هنر برای کمال است، تاکید کرد: هیچ هنرمند و هنری در دنیای غرب نمی‌بینیم مگر اینکه یک هدف پشت آن هنر نهفته باشد.

سردار خرم دل با ذکر این مسئله که سینمای غرب حتماً با یک هدف گذاری است، تصریح کرد: آنها عراق را اشغال کردند و هزاران ظلم و جنایت انجام دادند بعد فیلم سینمایی می‌سازند که خود را به عنوان ناجی مردم عراق در آن معرفی می‌کنند.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در حوزه خانواده که ما امروز شاهد فروپاشی نهاد خانواده در غرب هستیم باید بدانیم که چه کس یا کسانی بانی این کار هستند؟که این غیر از سینما و مجموعه هنر در این کشورها نیست.

وی با اشاره به اینکه هنر وظیفه و رسالتی دارد که دنیای غرب نیز از آن استفاده می‌کند، با ذکر این سوال که چرا ما نباید از هنرمندان و هنر برای اعتلای انسان، انسانیت و کمال انسان استفاده کنیم؟، گفت: هم اکنون دعوا بر سر خیر و شر است.

سردار خرم دل یادآور شد: هنرمندانی که به عنوان هنرمند در فضای مجازی فعالیت می‌کنند باید این رسالت را برای خود ترسیم کنند که تولیدات آنها در هر حوزه‌ای بخشی از این رسالت را در دستور کار داشته باشند.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در همین ایامی که به سر می‌بریم دشمن برنامه‌ریزی بسیار سنگینی برای ۲۵ شهریور ماه، سالروز فوت مهسا امینی انجام داده بود و آن را سالگرد انقلاب «زن، زندگی، آزادی» نام گذاری کرده بودند.

وی تاکید کرد: مردم عزیز و بزرگوار ما در این زمینه دشمنان را همراهی نکردند که این عدم همراهی مردم پیام و مفهوم دارد، هرچند که دشمن در طول یک سال گذشته تاکنون برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌های متعددی را در این زمینه انجام داده بود.

سردار خرم دل افزود: سلبریتی‌ها و افراد مشهور در این روزها هجمه‌های گسترده‌ای در فضای مجازی بر علیه مردم و نظام در داخل و خارج از کشور به وجود آوردند

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر امروز مردم با این هجمه‌های گسترده دشمنان همراهی لازم را نداشتند بخشی از آن مدیون روشنگری‌هایی است که در سطح فضای مجازی صورت گرفته، یعنی به موازات اینکه دشمن از این فضا استفاده می‌کند کسانی نیز در کشور هوشمندانه از طریق همین فضای مجازی تقابل و تهاجم لازم را با دشمن در دستور کار داشته و دارند.

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری در دیدار مردم سیستان و بلوچستان در زمینه هدف قرار گرفتن «وحدت ملی و امنیت ملی» کشورمان توسط دشمن نکات مهمی را مطرح فرمودند که می‌طلبد فعالان فضای مجازی این موضوع را به صورت عمیق در دستور کار داشته باشند.

سردار خرم دل بیان کرد: وقتی مقام معظم رهبری می‌فرمایند که «وحدت ملی» ما مورد هدف قرار گرفته، یعنی کشور ما از لحاظ قومیتی متنوع بوده و از لحاظ مذهبی نیز بخشی از کشور سنی مذهب و بخشی نیز شیعه هستند و ادیان مختلفی نیز در کشور وجود دارند که این اقوام و مذاهب در ادوار مختلف در کنار یکدیگر بوده و دشمن تلاش می‌کند به این مهم خدشه وارد کند.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه امروز یک فعال فضای مجازی وظیفه دارد که از این انسجام درونی محافظت کند، افزود: مقام معظم رهبری در زمینه امنیت ملی کشور نیز تاکید ویژه‌ای داشتند که بخشی از امنیت ملی در همه کشورها مساوی است و برخی از کشورها نیز از امنیت ملی نسبی برخوردار هستند.

وی تصریح کرد: ما زمانی که از امنیت ملی حرف می‌زنیم به این معناست که ارزش‌ها و اعتقاداتی که به آن باور داریم اگر مورد خدشه و تهدید واقع شوند، می‌گوییم امنیت ملی ما به خطر افتاده است.

سردار خرم دل خاطرنشان کرد: مرزها یکی از ارزش‌های ملی ما است و دشمن در اغتشاشات سال گذشته برنامه داشت که کشور را به هفت قسمت تقسیم کنند و باید بدانیم مرز و سرحدات برای ما بسیار مهم و ارزشمند است.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: مرز، دین، مذهب رسمی، نظام ولایی و ... از ارزش‌های این کشور، ملت، انقلاب و نظام محسوب می‌شوند و ما وظیفه داریم از این ارزش‌ها دفاع کنیم.

وی تاکید کرد: دفاع در حوزه امنیت ملی منحصر به این موضوع نیست که سردار حکمتیان با رزمندگان سلحشور تیپ ۴۸ فتح فقط در مرز از مرزها پاسداری کنند، که این بخشی از کار است بلکه در حوزه فکری، روحی و روانی امروز ضرورت دارد افرادی از مرزهای فکری و عقیدتی حفاظت و صیانت کنند که این کار بر عهده فعالان فضای مجازی است.

سردار خرم دل ضمن تاکید بر اینکه فعالان فضای مجازی نباید خود را دست کم بگیرند، افزود: اگر ذره‌ای به جایگاه، وظیفه و رسالتی که امروز بر عهده داریم تفکر کنیم، متوجه می‌شویم که در چه موقعیتی قرار داریم.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: امروز به فرموده رهبر معظم انقلاب «جمهوری اسلامی در حال نزدیک شدن به قله بوده» و این شعار و رجزخانی نیست، بلکه ما واقعا در حال نزدیک شدن به قله هستیم و دنیای غرب با همه هیمنه پوشالی خود، در حال فروپاشی است.

وی با اشاره به اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران برای خود تعیین تکلیف می‌کند، افزود: همه تمدن‌ها تدریجی شکل می‌گیرند، به صورت تدریجی نیز فرو می‌پاشند و امروز ما شاهد افول غرب هستیم.

سردار خرم دل بیان کرد: برخی‌ها فکر می‌کنند که آمریکا صرفاً با دین مخالفت می‌کند که این یکی از شئون مخالفت است، امروز اگر می‌بینیم جهان غرب با نظام جمهوری اسلامی مخالفت دارد یکی از عوامل اصلی آن استقلال کشورمان است.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران امروز مستقل‌ترین کشور در دنیا بوده و آمریکا از این می‌ترسد که این موضوع برای دیگر کشورها الگو شود، همچنان که ما امروز شاهد این الگو شدن در کشورهای یمن، سوریه، لبنان، فلسطین و ... هستیم که همه این‌ها به برکت مقاومت‌های صورت گرفته است.

وی گفت: امروز نظام جمهوری اسلامی از مرحله بازدارندگی در حوزه نظامی گذشته و اگر تهدیدی صورت گیرد، حتماً مورد هدف قرار می‌گیرد و این نشانه شکوه و عظمت جمهوری اسلامی ایران است که باید آن را قدر بدانیم.

سردار خرم دل ادامه داد: هرچند برای نزدیک شدن به قله سختی‌هایی وجود دارد که تحریم‌ها، فشارها تهدیدها بخشی از هزینه‌هایی است که در حال تحمل آن هستیم.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: مهم این است که با صلابت در حال پیشروی هستیم و شما به عنوان فعالان فضای مجازی رزمنده این میدان و جنگ نرم هستید و در این مسیر با صلابت و هوشمندی فعالیت لازم را داشته باشید.

وی گفت: اگر بخواهیم در حوزه فضای مجازی عالمانه فعالیت داشته باشیم، باید از لحاظ فکری، عقیدتی، تاریخی و... سواد خود را افزایش دهیم، چون قصد داریم به جامعه هدف اطلاعات را انتقال دهیم.

کد خبر 1724597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha