پیشرفت 40 درصدی موزه دفاع مقدس خراسان جنوبی/ اتمام ٢۵ یادمان شهید گمنام تا پایان سال جاری

سرهنگ فلاحی گفت: پروژه بزرگ موزه دفاع مقدس خراسان جنوبی هم اکنون حدود ۴٠ درصد پیشرفت دارد و تا پایان سال آینده امید است به اتمام برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سرهنگ غلامرضا فلاحی امروز (٢٧ شهریور) در نشست خبری تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس، ضمن گرامیداشت فرارسیدن هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: هشت سال دفاع مقدس یک فرهنگ بزرگ است که باید روی آن سرمایه گذاری کرد.

وی با بیان این‌که دست تحریف گران در کمین است و دشمنان به دنبال تحریف هستند، گفت: باید روحیه ایثار، جهاد و شهادت و مقاومت را در قالب آثار مکتوب و ماندگار به نسل جوان منتقل کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی، مقاومت و ایستادگی و تکیه بتوان داخلی را از درس های مهم دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: دشمن از ملت ایران به دلیل همین فرهنگ ایثارگری و مقاومت ترس دارد و لذا به دنبال تحریف و کمرنگ کردن آن است.

سرهنگ فلاحی با اشاره به اینکه باید در زمینه های علمی و فرهنگی و اقتصادی روز به روز قوی تر شد، گفت: به فرموده مقام معظم رهبری به قله نزدیک شدیم و با تلاش بیشتر پیروزی نزدیک است.

وی با اشاره به برنامه های هفته دفاع مقدس در خراسان جنوبی گفت: ولایتمداری در دوران دفاع مقدس به تمام معنا در بین مردم موج می زد که امروز هم همین طور است و این باید بماند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به اینکه روز سوم هفته دفاع مقدس زنان و خانواده و دفاع مقدس نامگذاری شده است، گفت: زنان پایه اصلی در دفاع مقدس بودند که بخش عمده زنان ما در عرصه جنگ بودند، چه در خط مقدم و یا در پشت جبهه حامی و حمایت کننده بودند.

سرهنگ فلاحی با اشاره به صبر مقاومت زنانی که همسران خود را به دفاع مقدس فرستادند، گفت: نقش زنان در دفاع مقدس بسیار پررنگ بود که باید به آن بیشتر پرداخته شود.

وی با بیان اینکه دفاع همه جانبه و پشتیبانی مردمی و اصناف و بازاریان شعار روز پنجم هفته دفاع مقدس است، ادامه داد: مردم و اصناف و بازاریان حمایت و کمک های فراوانی به دفاع مقدس داشتند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در دفاع مقدس وحدت ملی به اوج رسیده بود و مردم ما زمان شناس و دشمن شناس بودند، گفت: این مهم امروز هم در بین مردم وجود دارد اما باید تقویت شود.

سرهنگ فلاحی با بیان اینکه در راستای گرامیداشت هفته دفاع مقدس در خراسان جنوبی ٣٠٧ عنوان برنامه اجرایی خواهد شد، تصریح کرد: هدف ترویج فرهنگ ایثار و جهاد و مقاومت است.

وی با اشاره به اینکه همین میزان برنامه در سطح رده های مقاومت بسیج اجرایی خواهد شد، گفت: تعداد ٢٧٠ برنامه در سطح رده های مقاومت بسیج برگزار می شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به اینکه چهارشنبه ٢٩ شهریور مراسم سراسری جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز با سخنرانی مقام معظم رهبری در سطح کشور برگزار می شود، گفت: این برنامه به طور زنده از شبکه های سراسری پخش می شود و این مراسم در بیرجند در فرهنگسرای شهر خواهد بود.

سرهنگ فلاحی با اشاره به اینکه تا پایان سال از یک میلیون از همسران رزمنده پیشکسوت دفاع مقدس تجلیل می شود، گفت: امسال در خراسان جنوبی از 6 هزار همسر رزمنده و آزاده دفاع مقدس تجلیل خواهد بود.

وی با بیان اینکه به یمن چهل و سومین سالگرد دفاع مقدس از چهل و سه نفر از همسران رزمندگان در همه شهرستان ها تجلیل می شود، ادامه داد: مابقی همسران رزمندگان در طول سال تجلیل می شوند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به اینکه رژه نیروهای مسلح امسال به میزبانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بلوار شهید صیاد شیرازی در مرکز استان برگزار می شود، گفت: افتتاح نمایش بازسازی عملیات والفجر ٩ نیز آغاز خواهد شد و همه روزه بعد از نماز عشاء توسط تیپ مردم پایه سپاه در محل منطقه بیدخت از اول هفته دفاع به مدت یک هفته برگزار می شود.

سرهنگ فلاحی با اشاره به رونمایی از ٢٧ عنوان کتاب و ١٠ اثر کوتاه خاطرات رزمندگان استان، رونمایی از چهار عنوان متون نمایشی دفاع مقدس، تکریم رزمندگان دفاع مقدس، مسابقات ورزشی، نقاشی و کتابخوانی، برگزاری شی شعر و خاطره گویی دفاع مقدس و غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا از دیگر برنامه هایی است که در هفته دفاع مقدس انجام خواهد شد، گفت: نهضت خاطره گویی دفاع مقدس را داریم که رزمندگان کمک کنند و در سطح خانواده ها و محلات این را راه اندازی کنند.

وی با بیان اینکه امسال ٨١ عنوان کتاب را در دستور چاپ داریم، افزود: هر سال ۶٠ عنوان کتاب باید چاپ کنیم که نیازمند همراهی از سوی ایثارگران و مسئولان داریم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به اینکه نهضت وصیت نامه خوانی شهدا که برکات و تاثیر بسیاری بر مخاطب خود دارد را داریم، گفت: این نهم باید در سطح ادارات، مدارس، دانشگاه‌ها و مساجد اجرایی شود.

سرهنگ فلاحی با بیان اینکه یادمان های شهدای گمنام که در ۶٧ نقطه استان داریم، ۴٢ یادمان تکمیل شده و ٢۵ یادمان در حال انجام است، افزود: این یادمان ها نیز تا پایان سال تکمیل خواهد شد.

وی گفت: پروژه بزرگ موزه دفاع مقدس استان نزدیک ۴٠ درصد پیشرفت دارد و تا پایان سال آینده امید است به اتمام برسد.

کد خبر 1724603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha