فعالیت ۱۷۳کانون فرهنگی هنری در مساجد ساری

نعمتی از فعالیت ۱۷۳کانون فرهنگی هنری در مساجد شهری و روستایی ساری خبر داد و گفت: ۱۶هزار و ۶۳۳نفر از مردم شریف مرکز مازندران عضو سامانه بچه های مسجد هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، رجب نعمتی، سرپرست ستاد فهمای مازندران امروز(۲۷شهریور) در نشست محمدعلی نوبخت-فرماندار ساری با کارکنان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران با اشاره به فعالیت هزار و ۲۰۹ کانون فرهنگی هنری در دیار علویان، اظهار کرد: ۱۷۳باب کانون فرهنگی هنری در شهرستان ساری فعالیت دارند، که ۷۵کانون از این تعداد در مساجد شهری و باقی کانون ها در سطح مساجد روستایی فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه مطابق مصوبه مجلس شورای اسلامی باید در تمامی روستاهای بالای هزار نفر جمعیت کانون فرهنگی هنری راه اندازی شود، خوتاستار حمایت فرماندار مرکز استان برای تحقق این مصوبه در ساری شد.

نعمتی با اشاره به ظرفیت های این کانون ها در حوزه های مختلف فرهنگی، ورزشی، هنری، آموزشی و ... گفت: ۱۶هزار و ۶۳۳نفر عضو کانون های فرهنگی هنری ساری در سامانه بچه های مسجد هستند.

وی با بیان اینکه برای جذب حداکثری مخاطب به فعالیت های مساجد به دنبال تقویت بعد هنری کانون های فرهنگی هنری مساجد هستیم، افزود: تحقق این مهم نیازمند تقویت زیرساخت ها می باشد.

نعمتی به جشنواره قرآنی مدهامتان ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور اشاره کرد و گفت: این جشنواره تاکنون شانزده دوره برگزار شد.

وی اضافه کرد:بچه های مساجد استان در رشته های قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی، قرائت ترتیل، مفاهیم، معارف اهل بیت(علیهم السلام)، اذان، حفظ کل، مکبری، ‌قرائت نماز، حفظ جزء ۳۰ و استعدادیابی در بخش کودکان(رده سنی زیر هفت سال)، نوجوانان(رده سنی هفت تا۱۶ سال) و جوانان (رده سنی ۱۷تا۳۰سال) شرکت نمودند.

نعمتی به فعالیت کتابخانه های مساجد در سطح کانون های فرهنگی هنری اشاره کرد و گفت: این کتابخانه ها عمدتا در دوشیفت کاری به اقشار مختلف به ویژه نوجوانان و جوانان خدمات کتابخانه ای ارائه می کنند.

وی به اجرای طرح پیوند مدرسه و مسجد با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مازندران اشاره کرد و افزود: این طرح به دنبال غنی سازی فراغت نسل نو با رویکرد مسجد محله می باشد.

نعمتی با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد در ایام همه گیری کرونا اقدامات ارزشمندی در بحث تولید و توزیع بسته های معیشتی، اقلام بهداشتی و ... انجام دادند، ادامه داد: همچنین بچه های مساجد استان در جبهه مقابله با کرونا به کادر درمان و آسیب دیدگان کرونایی کمک های شایسته تحسینی نمودند.

وی به فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در بحث برپایی موکب های اربعین اشاره کرد و گفت: این کانون ها نظیر کانون فرهنگی هنری شهید علی گرائیلی روستای خرماکلا قائم شهر، کانون فاطمه الزهرا(س) بابل و ... در نجف و کربلا با برپایی موکب به زائرین سیدالشهدا(ع) خدمت کردند.

کد خبر 1724620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha