استعدادیابی قرآنی دانش آموزان با همکاری 20 دارالقرآن فعال در یزد

عبداللهیان با اشاره به فعالیت های قرآنی معاون پرورش اداره کل آموزش و پرورش یزد گفت: استعدادیابی قرآنی دانش آموزان با همکاری 20 دارالقرآن فعال در یزد انجام می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد، حسن عبداللهیان معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: معاونت پرورشی یکی از معاونت هوایی است که حوزه آن گسترده و وسیع است که بیش از ۶۰ درصد فعالیت های آموزش و پرورش در این زمینه است.

وی افزود: حوزه فعالیت ما قرآن و عترت ، فرهنگی هنری اردوها و کانون ها و آسیب های اجتماعی است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد ادامه داد: یکی از مهمترین برنامه های ما اقامه نماز جماعت در مدارس است که طرح نور چشم در این راستا اجرا می شود و تاکید ما نیز بر نماز اول وقت در مدارس است و بیش از یک هزار نمازخانه مدارس استان به این منظور تجهیز شده اند.

وی گفت: در سال تحصیلی گذشته۶۰۲  روحانی امام جماعت در مدارس داشتیم که امیدواریم علی رغم مشکلات موجود امسال با استقبال بیشتری روبرو باشیم.

عبداللهیان بیان کرد: زنگ نماز در بین ساعت درسی درج می شود و به هیچ عنوان برنامه پایانی مدارس نیست.

وی ادامه داد: در سال تحصیلی گذشته بیش از هشت هزار متر فرش سجاده ای برای مدارس تهیه کردیم که امیدواریم امسال نیز اقدام دنبال شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد افزود: ده هزار و ۲۶۱ متر مربع وضوخانه و سرویس بهداشتی مدارس آماده بهره برداری در اول مهر هستند و بیش از ۲۵ هزار دانش آموز به سن تکلیف رسیده استان نیز جشن با شکوه عبادت را خواهند داشت.

وی گفت: سال گذشته استان یزد در اجلاس سراسری نماز دانش‌آموزی به عنوان یکی از پنج استان برتر کشور انتخاب شد.

عبداللهیان بیان کرد: یکی از برنامه های خوب دیگر ما در این حوزه اعتکاف ایام البیض بود که نزدیک به ۹ هزار دانش‌آموز در این مراسم شرکت کردند که امیدواریم امسال نیز این اقدام دنبال شود.

وی ادامه داد: یکی از برنامه های ابتکاری ما دوشنبه های نمازی بود که مسئولان ما در نماز مدارس حضور پیدا می کردند و در جریان مسائل دانش آموزان قرار می‌گرفتند .

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: محتوای کتب درسی یکی از دغدغه های اصلی نماینده ولی‌فقیه در استان بود که امسال تعدادی از مدارس به عنوان نمونه انتخاب شده و حضور اساتید برجسته حوزه معارف نماز را در کلاس های درس خواهیم داشت.

وی افزود: برگزاری جلسات گفتمان دینی و کرسی آزاد اندیشی در مدارس در بحث های مانند امام شناسی و اعتقادات دینی، دوره توانمندسازی ائمه جماعت و دبیران و آموزگاران از جمله اقدامات دیگر ما است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد ادامه داد: سال گذشته با حضور بیش از ۹۵ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآن و عترت و نماز شرکت کردند که ۵۶ نفر به مرحله نهایی راه پیدا کردند که ۲۰ دانش‌آموز رتبه برتر را به خود اختصاص دادند.

وی گفت: یکی از برنامه های معنوی دیگر ما محافل انس با قرآن بود که در مدارس اجرا می شود.

عبداللهیان بیان کرد: در سال تحصیلی گذشته ۱۲۰۰ نفر از همکاران فرهنگی ما در مسابقات فرهنگی و قرآنی شرکت کردند که رتبه های برتر کشوری را بدست آوردیم.

وی ادامه داد: ۲۰ مرکز دارالقرآن فعال در استان داریم که استعداد یابی دانش آموزان را بر عهده دارند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد افزود: طرح مصباح الهدای یکی از طرح های ما است که به صورت سالانه یکی از امامان محور اصلی طرح ما قرار میگیرند و پویش ها و جشنواره ها در حول محور این امامان قرار میگیرد .

وی گفت: یازدهمین سوگواره احلی من العسل نیز امسال برگزار می شود که با استقبال هیات های دانش آموزی همراه شد.

عبداللهیان بیان کرد: در حوزه مهدویت و انتظار نیز استان یزد برنامه مدون و جامع تربیت مهدوی دارد که در طول سال تحصیلی اجرا می شود و امسال نیز بازگشایی مدارس عطر و بوی مهدویت خواهد داشت.

وی ادامه داد: مسابقه کتابخوانی عطر انتظار، برنامه ندبه دانش آموزی، دهمین جشنواره مهدوی بیعت در غربت نیز از جمله برنامه های دیگر ما است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: یزد به عنوان دبیرخانه کشوری مهدویت و انتظار است که از سال ۹۸ انتخاب شده است و ویژه برنامه های مختلفی را در استان داشته ایم.

وی افزود: توانمندسازی رابطین مهدویت، ا دای بخشی از حقوق همکاران فرهنگی و راه اندازی صندوق نذر گل نرگس نیز در استان دنبال شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد ادامه داد:  سال گذشته ۵۰۰ روحانی در طرح امین در مدارس حضور داشتند که امسال نیز این ویژه برنامه خواهیم داشت.
 

وی ادامه داد: ما در حوزه فرهنگی و هنری اردوها و کانون ها برنامه های متعددی داریم که استقبال دانش آموزان را داریم .

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد افزود: برگزاری مرحله پایان مسابقات کتابخوانی دانایی و توانایی را امسال داریم که فردا مرحله استانی آن با حضور ۷۰۰ نفر از دانش آموزان را داریم که ۷ هزار نفر در مرحله مدرسه حضور پیدا کردند و ۳ هزار نفر در مرحله شهرستانی انتخاب شدند و در نهایت ۷۰۰ نفر برای محله استانی انتخاب شدند و شرکت می کنند.

وی گفت: اجرای ویژه برنامه راوی با حضور ۳ هزار راوی، تجلیل از فرهنگیان ایثارگر، برگزاری جشنواره پرسش مهر، برگزاری دوره توانمندسازی مربیان و تربیت مربی سرود و تئاتر، برگزاری همایش شوراهای دانش‌آموزی منتخب را در این ایام داریم.

عبداللهیان بیان کرد: برگزاری راهپیمایی ۱۳ آبان، ویژه برنامه اختتامیه اوقات فراغت دانش آموزی با حضور بیش از ۵۰ هزار دانش‌آموز استان، نواخته شدن زنگ استکبار سایزی نیز برنامه های دیگر ما است.

وی ادامه داد: اجرای ویژه برنامه های حوزه عفاف و حجاب، تحلیل از مدارس فعال در این حوزه، دوره توانمندسازی مربیان این حوزه ، اعزام ۷۵۰۰ دانش آموز به اردوهای راهیان نور نیز در استان و آموزش و پرورش دنبال شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: بازدید ۳۰ هزار دانش‌آموز از دستاوردهای صنعتی و اقتصادی استان در قالب اردوی راهیان پیشرفت را در استان داریم.

وی گفت: سینما دانش آموز و اکران فیلم ها در این سینما، کانون فرهنگی تربیتی دانش آموزان با نیازهای ویژه، برگزاری جشنواره امیدفردا با مشارکت ۱۸۰ دانش آموز، تجهیز فضای پرورشی، تشکیل انجمن های ۱۸ گانه فرهنگی و فرهنگی، تولید محتوای آموزشی فرهنگی و هنری نیز در این قالب دنبال شده است.

معاونت پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: استان یزد به عنوان دبیرخانه کشوری سرود دانش آموزی انتخاب شده است که میزبان گروه های سرود سراسر کشور هستیم.

وی با اشاره به  اداره امور تربیتی مشاوره و مراقبت از دانش آموزان در زمینه آسیب های اجتماعی بیان کرد: ۵۶۴ معاون پرورشی و ۳۶۲ مربی داریم که ۲۲۰ نفر مشاور نیز داریم و در حوزه مربی و معاون ۳۸۱ نفر کمبود نیرو داریم و در حوزه مشاوره ۵۳۰ نفر کمبود داریم و یکی از مهمترین چالش های ما در این زمینه است.

عبداللهیان بیان کرد: برگزاری توانمندسازی نیروها در این زمینه داریم.

وی ادامه داد: قرار است در مهرماه ۱۱ هزار نفر آزمون استخدامی پذیرش شوند که سهمیه استان یزد ۱۸۸ نفر است.

وی گفت: برپایی کارگاه انتخاب رشته کنکور، برگزاری کارگاه کاهش آسیب های اجتماعی، دوره توانمندسازی مشاوران در مشهد، برگزاری تفکر خلاق، دوره ارتقایی نماد، نشست هم اندیشی با دانشجویان دانشگاه فرهنگیان نیز در این راستا دنبال شده است.

کد خبر 1724623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha