طرح رایگان کردن اتوبوس شهری در جلسه علنی شورای شهر بیرجند رأی نیاورد

طرح رایگان کردن اتوبوس شهری در مسیر آزادی- ابوذر و بالعکس در کمیسیون خدمات شهری مورد بررسی و واکاوی قرار گرفت و  برای اجرایی شدن در صحن علنی شورا مطرح شد که متأسفانه این طرح مردمی رأی نیاورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، در جلسه علنی شورای شهر بیرجند طرح رایگان شدن هزینه اتوبوس شهری در مسیر آزادی-ابوذر و بالعکس با هدف افزایش استفاده از ناوگان عمومی، کاهش آلودگی هوا، کمک به اقشار آسیب پذیر و... مطرح شد و پس از بحث و تبادل نظر این مصوبه کمیسیون خدمات شهری در این جلسه رأی نیاورد و پیگیری آن به جلسات بعدی موکول شد.

مرتضی یزدان شناس- مسئول کمیسیون خدمات شهری شورای شهر بیرجند از اهداف این طرح به کاهش آلودگی هوا، عدم استفاده از خودروی شخصی، روان شدن ترافیک شهری و... اشاره کرد و گفت: در صورت اجرایی شدن و استقبال مردم و شهروندان این طرح به صورت آزمایشی به مدت 6 ماه در مسیر میدان آزادی- میدان ابوذر و بالعکس، اجرا می شود و می توان پس از رفع نواقص احتمالی این مهم را به دیگر مسیرها هم تعمیم داد.

وی با بیان اینکه ایده آل رایگان شدن هزینه همه مسیرهای شهری است، یادآور شد: با توجه به بضاعت شهرداری برای آماده کردن ناوگان عمومی حمل و نقل به صورت آزمایشی این مسیر در دستور کار قرار گرفته است و می توان در آینده به فراخور امکانات، تعداد خطوط شهری مشمول رایگان بودن هزینه را افزایش داد.

مهدی بهترین- شهردار بیرجند هم با اشاره به این مهم که در مرحله اول مسیر میدان آزادی- میدان ابوذر در نظر گرفته شده است، گفت: بر اساس استقبال شهروندان می توان تعداد اتوبوس ها را افزایش و زمان انتظار مردم در ایستگاهها را کاهش داد.

این مهم پس از بحث و تبادل نظر، رأی مثبت اعضا را دریافت نکرد و رأی ها 4 به 4 شد و بررسی آن به جلسات آینده موکول شد.

در ادامه حجت الاسلام مهدی عبدالرزاق نژاد رئیس شورای شهر بیرجند ضمن تبریک حلول ماه ربیع الاول به مشکل آتش نشان ها اشاره کرد و گفت: با وجود دادن قول حل مشکل آتش نشان ها، به علت تعطیلی ایام، این مهم در جلسات آتی مورد بررسی قرار می گیرد.

وی به طرح موضوع رانندگان شهرداری هم اشاره کرد و افزود: این اقشار در خصوص کمبود دستمزد و مزایا طرح مشکل کردند و برای پیگیری باید موارد به صورت مکتوب به شورا ارائه شود.

وی در ادامه به گلایه اهالی شهرک امام علی (ع) گریزی زد و یادآور شد: اهالی شهرک امام علی (ع) از عدم خدمات دهی شهرداری به این شهرک گلایه دارند در حالی که این مهم تنها وظیفه شهرداری نبوده و دستگاهای اجرایی مانند راه و شهرسازی، تعاونی مسکن و... هم باید ورود کنند.

این درخواست مورد بررسی اعضای شورای شهر قرار گرفت و مقرر شد با حضور معاون عمرانی، خدمات شهری، شهردار منطقه 2 و... با هدف حل مشکل اهالی این منطقه جلسه ای برگزار شود.

در ادامه نامه آموزش و پرورش بیرجند مبنی بر تعیین نرخ سرویس حمل و نقل دانش آموزی سال 1402- 1403 مورد بحث قرار گرفت.

بر اساس صورتجلسه آموزش و پرورش نرخ سواری 570 هزار تومان، ون 530 هزار تومان، مینی بوس و اتوبوس هم 470 هزار تومان اعلام شد که نسبت به سال گذشته از رشد 22 درصدی برخوردار است.

لازم به ذکر است نرخ مصوب سال گذشته برای خودروی شخصی375 هزار تومان، ون337 هزار و  500 تومان، اتوبوس و مینی بوس هم 300 هزار تومان بود که امسال این رقم بیش از 20 درصد رشد دارد.

پس از بحث و تبادل نظر شورای شهر با صورتجلسه و نرخ اعلامی آموزش و پرورش موافقت کرد.

در ادامه نامه اداره کل حفظ و نشر آثار دفاع مقدس مبنی بر اختصاص فرهنگسرا به صورت رایگان قرائت شد.

پیرو این نامه اداره کل  حفظ و نشر آثار دفاع مقدس خواستار تأمین فرهنگسرا برای برگزاری همایش پیشکسوتان دفاع مقدس به صورت ویدئو کنفرانس با مقام معظم رهبری به صورت رایگان برای روز چهار شنبه 29 شهریور ماه قرآئت شد که پس از بحث و تبادل نظر این مهم مورد تأیید اعضای شورا قرار گرفت.

کد خبر 1724632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha