«الاقصی یُقاوم»؛ کمپین گسترده جهانی برای حمایت از مسجد الاقصی

گروهها و کمیته‌های دانشجویی در سراسر کشورهای عربی و اسلامی کمپین رسانه‌ای با عنوان «الاقصی یقاوم» را به راه انداختند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خبرگزاری صفا، دهها گروه و کمیته دانشجویی در سراسر کشورهای عربی و اسلامی، کمپین رسانه‌ای الکترونیکی با عنوان «الاقصی یقاوم»(الاقصی مقاومت می کند) را راه اندازی کردند تا خطر یورش‌ها و حملات به مسجد الاقصی و  تلاش اشغالگران برای تغییر واقعیت در داخل این مسجد به منظور آماده سازی برای ساخت معبد موهوم به جای آن را شفاف کنند.

این کمپین با مشارکت شخصیت‌های فعال و مؤثر بیت المقدس همزمان با تشدید حملات اشغالگران و شهرک نشینان صهیونیستی علیه الاقصی و انجام مناسک اعیاد یهودی مانند نواختن شیپور و قربانی کردن آغاز شده است.

این کمپین برجسته کردن خطرات یورش به الاقصی و برنامه‌های افراط گرایان و رژیم اشغالگر را دنبال می کند.

اعیاد توراتی یک دوره 22 روزه است که سال نو عبری یعنی از روز گذشته(یکشنبه) آغاز شد تا به عید غفران، عید عرش هفت اکتبر ادامه دارد.

این کمپین به هیچ نهاد یا موسسه ای وابسته نیست، بلکه همکاری و مشارکتی بین گروه‌ها و کمیته‌های فعال درباره قدس و مسئله فلسطین در کشورهای مختلف همچون مصر، اردن، الجزائر، عراق، ترکیه، شمال سوریه، تونس، مراکش است.

این کمپین با هدف مقابله با یورش شهرک نشینان به مسجد الاقصی در طول اعیاد یهودی که 22 روز به طول می انجامد، راه اندازی شد.

رژیم صهیونیستی تلاش می کند تا با هدف تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی به این مسجد یورش ببرد، این اقدام علاوه بر بازداشت، تبعید فلسطینی ها و ممانعت از ورود آنها به مسجد الاقصی است.

کد خبر 1724637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha