پیگیر آموزش پژوهش محور در مدارس علمیه هستیم

هدایتی گفت: در سال تحصیلی جدید به دنبال آموزش پژوهش محور در مدارس علمیه خواهران استان مازندران هستیم.

 فاطمه هدایتی- معاون آموزش حوزه علمیه خواهران مازندران، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران از آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس علمیه خواهران استان در تمامی مقاطع ۲، ۳و ۴ خبر داد و اظهار کرد: این سال تحصیلی با حضور بیش از ۱۹۰۰ طلبه در ۲۰ مدرسه علمیه و مراکز آموزش عالی، در استان مازندران آغاز شده است.

وی تعداد طلاب ورودی در سال جدید را ۲۴۰ نفر به سطح ۲ و ۷۰ نفر راه یافته به سطح ۳ اعلام کرد.

هدایتی ادامه داد: تا کنون بیش از ۲۸۰۰ طلبه در سطح استان، دروس آموزشی خود را به پایان رسانده و ضمن دریافت مدرک تحصیلی، در بخش‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و فرهنگی، مشغول به فعالیت بوده و یا در سطح جامعه مشغول به تبلیغ و کنشگری هستند.

وی تاکید کرد: در برخی از مدارس، ضمن ادامه طرح هدایتگر تحصیلی، طرح آموزش پژوهش محور نیز در اولویت درسی قرار گرفته که هم اساتید و هم طلاب در کنار سرفصل دروسی که ارائه شده، مفاهیم آموزشی را در قالب پژوهشی و به صورت تحلیلی ارائه می‌کنند، و حتی برای تدریس بهتر از خود طلبه هم کمک گرفته می‌شود که به آن آموزش فعال نیز گفته می‌شود.

هدایتی خاطر نشان کرد: یکی از مسائلی که در هدایتگر تحصیلی به آن پرداخته می‌شود، بحث کیفی سازی اساتید و شناسایی نخبگان و گردش نخبگانی و هدایت آنان به منظور ارتقای سطح علمی مدارس است.

وی عنون کرد: از مباحث قابل توجه، بحث استادیاری در مدارس علمیه است، این روش کمک کننده است که شخص در زمینه توانمندی و علاقه خود اقدام به گرفتن مجوز کند.

کد خبر 1724697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha