درآمد گمرکات مازندران ۱۰۲درصد رشد داشت|احداث ساختمان گمرک ساری بااعتبار بیش از۲۰۰ میلیارد ریال

جمشیدی گفت: واریزی درآمد گمرکات مازندران در شش ماه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۲درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، امیر جمشیدی- سرپرست حوزه نظارت گمرکات مازندران در آیین بهره‌برداری از ساختمان گمرک ساری که با حضور مقام عالی وزارت امور اقتصاد و دارایی و معاون محترم وزیر و ریاست کل گمرک جمهوری اسلامی ایران بصورت ویدئو کنفرانسی در گمرک ساری واقع در کیلومتر ۸ خزرآباد برگزار شد، با بیان اینکه در شش ماهه اول سال جاری در بخش صادرات ۷۴۰هزار تن کالا به ارزش ۱۵۰میلیون دلار صادرات داشتیم، اظهار کرد: از نظر وزنی حدود ۳۸درصد و از منظر ارزشی ۹درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد را شاهد بوده ایم.

وی با بیان اینکه در شش ماهه ابتدای سال جاری ۲میلیون و ۲۵هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۱۳۹دلار کالا واردات داشتیم، گفت:عمده کالاهای وارداتی گمرکات مازندران کالاهای اساسی است که حدود ۹۰درصد واردات را شامل می شود.

درآمد گمرکات مازندران 102 درصد رشد داشت|احداث ساختمان گمرک ساری بااعتبار بیش از 200 میلیارد ریال

جمشیدی بیان کرد: درآمد گمرکات استان در شش ماهه سال جاری حدود ۱۵هزار و ۲۹۸ میلیون ریال بوده که ۱۰۲درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ داشته است.

وی در ادامه ضمن تشریح اقدامات احداث ساختمان جدید گمرک ساری، افزود: با توجه به فرسوده بودن ساختمان اداری گمرک ساری باهدف ارائه کیفیت مطلوب و بهتر به مراجعان، احداث ساختمان جدید ساری در دستور کار قرار گرفت و تصویب شد.

درآمد گمرکات مازندران 102 درصد رشد داشت|احداث ساختمان گمرک ساری بااعتبار بیش از 200 میلیارد ریال

جمشیدی خاطرنشان کرد: طرح احداث ساختمان اداری گمرک ساری بامتراژ ۱۸۲۵ متر در سال ۱۳۹۱ به تصویب رسید و تا سال ۱۳۹۹ بالغ بر۱۰۵میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال از محل اعتبارات ملی استانی شده جذب گردید و از سال ۱۳۹۹به بعد روند تکمیل طرح نیمه تمام مذکور از طریق منابع اختصاصی گمرک جمهوری اسلامی ایران با جذب مبلغ ۱۱۱ میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال به اتمام رسید واین طرح بامجموع اعتبار۲۱۷میلیاردو۴۲ میلیون ریال ازمنابع ملی استانی شده ومنابع اختصاصی گمرک جمهوری اسلامی ایران تکمیل واکنون آماده بهره برداری گردیده است.

درآمد گمرکات مازندران 102 درصد رشد داشت|احداث ساختمان گمرک ساری بااعتبار بیش از 200 میلیارد ریال

کد خبر 1724709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha