آلمان در انتظار «روز مسجد باز»

«روز مسجد باز» در آلمان هرساله سوم اکتبر همزمان با روز وحدت آلمان در سراسر این کشور برگزار می شود و مساجد و مراکز اسلامی این کشور برای برگزاری این روز آماده می شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از صدی البلد، سال‌هاست که «روز مسجد باز» در آلمان سوم اکتبر همزمان با روز وحدت آلمان در ایالت‌های مختلف این کشور برگزار می شود.

به همین مناسبت، مساجد این کشور از بازدیدکنندگان مسلمان و غیرمسلمان استقبال می کنند و فعالیت‌های مختلف فرهنگی را به منظور ایجاد پل ارتباطی بین دو طرف و آشنایی با ارزش‌های اسلامی و اهمیت آن در تقویت همزیستی داخل این کشور برمی گزار می کنند.

عبدالصمد الیزیدی، دبیرکل شورای مسلمانان آلمان گفت: بیش از 20 سال پیش  این ابتکار را شورای عالی مسلمانان در آلمان(ZMD) تصویب کرد و اجرای آن راشورای هماهنگی مسلمانان در آلمان(KRM) برعهده گرفت. هرسال شعار مناسبی برای فعالیت «روز مسجد باز» انتخاب می شود.

آلمان در انتظار «روز مسجد باز»

الیزیدی افزود: شورای عالی مسلمانان در آلمان، از همه مساجد و مراکز اسلامی در آلمان می خواهد تا در این روز برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و فکری ( سخنرانی، سمینار، کارگاه‌ها، فعالیت‌های باز و متنوع) را برگزار کنند.

وی تاکید کرد: نماز مظهر روح و ارزش‌های دین اسلام است. همچنین نقطه آغازی برای معرفی ارزش‌های اسلامی و تاثیر آن در ایجاد پل آشنایی و ایجاد انسانیت مشترک براساس شهروندی و تنوع است که در خدمت وحدت و انسجام جامعه آلمان در یک بافت اجتماعی است.

در این روز نزدیک  به هزار باب مسجد درهای خود را به روی هزاران بازدیدکننده مسلمان و غیرمسلمان در سراسر آلمان باز می کنند. در این روز بازدیدکنندگان با اسلام و زندگی مسلمانان در این کشور آشنا می شوند.

کد خبر 1724774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha