هفته وحدت،مایه انسجام ملت و فشردگی صفوف است

آیت علما گفت: هفته وحدت، که همه نور و سرور است مایه انسجام ملت و فشردگی صفوف و بازدارنده جامعه از گسست و پراکندگی است.

آیت‌الله مصطفی علما در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به اینکه حفظ وحدت بر همگان لازم و ضروری بوده که از تأکیدات قرآن است،گفت:اسلام با اخلاق پیش رفته و خود اسلام یکپارچه وحدت است و پیامبر اسلام مظهر تمام خوبی‌های عالم است که از او به عنوان خلق عظیم یاد می‌شود و وحدت یکی از مهمترین خلق‌های عظیم است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه همه مذاهب یک شعار دارند و شعار ما سلام است و امروز مسئله معنویت خواسته تمام کشورهای غرب است و این کشورها تشنه معنویت می‌باشند، افزود: وحدت باید در رفتار ما تجلی پیدا کند تا ابرقدرت‌ها نتوانند از این مسئله برای تفرقه افکنی بین مذاهب استفاده کنند و از گذشته تاکنون تمام بزرگان ما به دنبال این بوده‌اند که بین مذاهب گوناگون وحدت و صمیمیت برای همیشه پا برجا باشد.

وی خاطر نشان کرد: نقش وحدت در تعالی جوامع اسلامی مهم است و از سابق ارتباط عمیقی بین علمای اهل سنت و شیعه وجود داشته است و بزرگان و پیشینیان ما کارهای بسیاری انجام داده‌اند و ما بیش از ۹۰ درصد کارها و باورهایمان یکسان است و باقی موارد هم باید در مراکز علمی و دینی توسط علما مطرح شود.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد:هفته وحدت، به فاصله میان ۱۲ ربیع‌ الاول که سالگرد ولادت پیامبر اسلام (ص) بنابر روایات اهل‌سنت، تا ۱۷ ربیع‌الاول که تاریخ ولادت ایشان بنابر روایات شیعه است گفته می‌شود لذا در اهمیت و ضرورت وحدت و همدلی در میان مسلمانان از دیدگاه قرآن، هیچ تردیدی وجود ندارد و قاطعانه می‌توان گفت که یکی از مسائل اجتماعی، که قرآن بیش از هرچیز دیگر بر آن تاکید دارد، وحدت میان پیروان اسلام است.

آیت الله علما اظهار کرد: آشنایی پیروان مذاهب با عقاید یکدیگر، اگر همراه با هتک به معتقدات سایر مذاهب نباشد، نه‌تنها موجب تفرقه نمی‌شود، بلکه مانع از اتهام و دروغ‌پردازی دشمنان اسلام و مسلمین می‌شود .

وی در پایان گفت:  این استان دارای تنوع قومی، مذهبی و نژادی متعددی است که فارغ از هر مذهب و گویشی و بدون تفرقه در کنار هم با همدلی زندگی می کنند که در نوع خود در کشور کم نظیر است.

کد خبر 1724792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha