تعداد زیادی از مساجد آذربایجان شرقی فاقد کانون‌های فرهنگی و هنری هستند/ بودجه عمرانی مساجد به درستی تقسیم نمی‌شود

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: متاسفانه تعداد زیادی از مساجد استان آذربایجان شرقی فاقد کانون های فرهنگی و هنری هستند که این ضعف است و باید وزارت فرهنگ ‌ارشاد اسلامی فکری برای برخورداری تمامی مساجد استان از فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری کند.

روح الله متفکر آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در مورد شرایط مساجد استان آذربایجان شرقی، گفت: یکی از مشکلات اساسی مساجد اختلافی است که بین هیات امنا، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات و بسیج وجود دارد. این اختلافات باعث شده این نهادها ضمن انجام کارهای موازی، نتوانند مشکلات مساجد را حل کنند.

وی تاکید کرد: مساجد استان در مناطق غنی و فقیر واقع شده اند. خیلی جاها مردم پول دارند خودشان مساجد را می سازند، اما جاهایی نیز کسری مالی وجود دارد در نتیجه مساجدشان کوچک یا ناقص است و ساخت و ساز نیز نمی توانند انجام دهند. در برخی روستاها استان خیرینی هستند که مساجد بزرگی با همه امکانات ساخته اند. اما در برخی روستای کوچک نیز مساجدی ساخته اند که به دلیلی نبود منابع مالی ساختمان مسجد ناقص مانده است.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: یا بایستی کمک های مردمی را به سمت مساجد فقیرتر و کمتر برخوردار هدایت کنیم یا کمک های مردمی که هست را به مناطق غنی تر ندهیم و به جای آن به مناطق فقیر بدهیم که مساجدشان را بسازند یا از اعتبارات مکمل استفاده شود.

وی در مورد فعالیت کانون های فرهنگی و هنری در مساجد استان نیز گفت: متاسفانه تعداد زیادی از مساجد استان فاقد کانون های فرهنگی و هنری هستند که این ضعف است و باید وزارت فرهنگ ‌ارشاد اسلامی فکری برای برخورداری تمامی مساجد استان از فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری کند. به هر حال نمی توان نقش کانون های فرهنگی و هنری را در گام دوم انقلاب برای تحقق منویات رهبری برای حضور جوانان در عرصه های دینی و فرهنگی نادیده گرفت.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: بنده به عنوان نماینده مردم تعداد زیادی از جلسات خود را برای حل مشکلات مردم چه در روستاها و چه مناطق شهری در مساجد برگزار می کنم چرا که معتقدیم مساجد جامعیت لازم را برای حل مشکلات مردم را دارند. مسجد تنها مکانی است که مردم با اعتماد در آنجا حضور می یابند.

وی خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از مراجعات بنده روزانه از طرف متولیان مساجد است که خواستار حمایت های اعتباری و بودجه ای چه در بحث ساخت و ساز و چه امکانات نرم افزاری در مساجد هستند.

انتهای پیام/

کد خبر 1724819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha