۳۵ هزار دانش‌آموز  پایه اول و هفتم خراسان جنوبی راهی مدارس شدند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: سال تحصیلی جدید با حضور بیش از ۳۵ هزار دانش‌آموز پایه اول و هفتم در قالب جشن شکوفه‌ها و جوانه‌ها به میزبانی مدارس استان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خراسان جنوبی از خراسان جنوبی، سید علیرضا موسوی‌نژاد صبح امروز (29 شهریور) در مراسم جشن شکوفه‌ها و جوانه‌ها و آغاز سال تحصیلی جدید اظهار کرد: امروز اولین روز مدرسه برای شکوفه‌های کلاس اولی است که پای خود را در مسیر علم آموزی و آگاهی می‌گذارند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه بیش از ۳۵ هزار دانش آموز پایه اول و هفتم خراسان جنوبی از امروز راهی مدرسه شدند، گفت:  از این تعداد ۲۰ هزار و ۱۰۰ دانش آموز پایه اول دبستان در هزار و ۲۰۰ باب مدرسه مشغول به تحصیل می شوند.

وی ادامه داد: امسال پنج هزار و ۳۰۰ معلم که به‌صورت جذبی انتخاب شدند، شکوفه‌ها (دانش آموزان پایه اول ابتدایی) را آموزش خواهند داد.

موسوی‌نژاد با اشاره به اینکه جشن جوانه‌ها هم امروز برگزار شد، افزود: بیش از ۱۵ هزار دانش آموز پایه هفتم در استان ورود خود را به مقطع متوسطه جشن گرفتند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه بیان کرد: در سال تحصیلی جدید تعداد دانش آموزان کلاس اولی، نسبت به سال قبل، ۳ درصد کاهش دارد و تعداد دانش آموزان پایه هفتم ۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی گفت: در ابتدای مهر، ۱۹۵ هزار دانش آموز در بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ مدرسه خراسان جنوبی در تمام مقاطع سال تحصیلی جدید را آغاز می کنند.

کد خبر 1724844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha