28 فضای آموزشی در خراسان شمالی به بهره برداری رسید

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: در آستانه سال تحصیلی جدید، 28 فضای آموزشی در سطح شهرستان های خراسان شمالی به بهره برداری رسید.

امین فلاح، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: این تعداد فضای آموزشی شامل 160 کلاس درس در زیربنای 23 هزار و 400 مترمربع احداث شده که هزار و 850 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی، استانی و کمک های خیرین برای آن هزینه شده است.

وی با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی در خراسان شمالی پنج متر و ۲۸ سانتی مترمربع است که این میزان بالاتر از میانگین کشوری است، خاطرنشان کرد: با بهره برداری از فضاهای آموزشی جدید، چهار هزار و 800 دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی از فضای مناسب برخوردار شدند.

فلاح عنوان کرد: ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۶ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی با اشاره به اقدامات و گام های مهم آموزشی طی سال های اخیر جهت تحصیل فرزندان این مرز و بوم بیان کرد: ۵۷ مدرسه در قالب ۲۲۳ کلاس درس جدید در نیمه نخست سال گذشته با مشارکت دولت و خیران ساخته و برای سال تحصیلی جدید به آموزش و پرورش خراسان شمالی تحویل داده شد.

وی اضافه کرد: با احداث فضاهای جدید آموزشی دیگر مشکل فضای آموزشی به صورت جدی نخواهیم داشت ولی لازم است مدارسی که نیاز به تعمیرات و تجهیزات دارد اقدامات لازم صورت گیرد.

۱۸۹ هزار و ۸۳۶ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از دوهزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۸ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه هستند.

کد خبر 1724868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha