زنجان، میزبان شانزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی

به گفته فیروزفر، شانزدهمین دوره جشنواره ملی آش و هفدهمین نمایشگاه صنایع دستی هفتم تا یازدهم مهر سال جاری در محل نمایشگاه های بین المللی کاسپین شهر زنجان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، علیرضا فیروزفر، شهردار زنجان امروز در نشست خبری برگزاری شانزدهمین دوره جشنواره ملی آش ایرانی و هفدهین دوره نمایشگاه ملی صنایع دستی، به اهمیت این ۲ رویداد از ابعاد مختلف برای شهر زنجان اشاره کرد و گفت: با پشتیبانی شورای شهر یکی از ماندگارترین جشنواره ها را در زنجان برگزار خواهیم کرد. 


وی با بیان اینکه شهرداری زنجان در تمامی جشنواره پای کار است، تصریح کرد: برگزاری رخدادها در راستای فراهم کردن فضایی با نشاط برای فرهنگ اسلامی در دستور کار قرار دارد.

 
به گفته فیروزفر، با توجه به فرا رسیدن ماه ربیع، شهرداری زنجان برنامه های متنوعی را در نظر گرفته است که یکی از این برنامه ها به جوانان اختصاص دارد و یک برنامه دیگر نیز همزمان با ولادت پیامبر اکرم(ص) برگزار خواهد شد که هدف از برگزاری آنها پویایی و شادابی عموم زنجانی هاست. 


رئیس شورای اسلامی شهر زنجان نیز در این نشست با بیان اینکه اقتصاد گردشگری سرفصل مدیریت شهری است، افزود: توسعه گردشگری برای شهر زنجان به عنوان یک قطب گردشگری بسیار مهم و ضروری محسوب می شود.


مجید ناصحی مقدم  با یادآوری اینکه اقتصاد گردشگری در یک لایه تعریف نمی شود بلکه لایه های مختلفی از قبیل اجتماعی و فرهنگی را نیز در بر می گیرد، گفت: شورا و شهرداری از این ۲ رویداد مهم استقبال می کند و امیدواریم هر چه بیشتر به توسعه گردشگری زنجان کمک کند.


سید سعید صفوی، مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان زنجان نیز در سخنانی، افزود: شانزدهمین دوره جشنواره ملی آش و هفدهمین نمایشگاه صنایع دستی هفتم تا یازدهم مهر سال جاری در محل نمایشگاه های بین المللی کاسپین شهر زنجان برگزار می‌شود.


وی با بیان اینکه مسابقه مقدماتی جشنواره ملی آش طی روزهای ۳۰ و ۳۱ شهریور با حضور ۱۷۷ شرکت کننده برگزار می شود، افزود: نتیجه این رقابت ها سوم مهر امسال اعلام می شود و به ۱۰ نفر از برندگان، غرفه رایگان در این جشنواره تعلق می گیرد.


این مسوول اضافه کرد: همچنین در هفدهمین دوره نمایشگاه ملی صنایع دستی نیز ۱۵۰ غرفه صنایع دستی با حضور ۱۶۰ شرکت کننده از ۳۰ استان کشور در رشته‌های مختلف برگزار می شود.

کد خبر 1725013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha