نیروهای مسلح مردم را تنها نمی گذارند

آیت الله عبادی گفت:کار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی یک کار الهی و انسانی است و امروز مردم و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در کنار یکدیگر هستند و نیروهای مسلح هرگز مردم را تنها نمی گذارند و با یکدیگر هم عهد هستند و در این صورت زمینه تمدن اسلامی به وجود می آید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، آیت الله سیدعلیرضا عبادی-نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی- امروز (30 شهریور) در دیدار با فرماندهان نیروهای مسلح خراسان جنوبی اظهار داشت: موضوع دفاع یک مسئله طبیعی است و در عوالم موجودات دیگر هم در نظام خلقت، دفاع تعبیه شده است.

وی در ادامه گفت: نباتات نیروی دفاع دارند و در عالم ذی حیات و حیوانات از ریز تا درشت و موجودات ذره بینی تا بزرگترین حیوانات، دفاع دارند بنابراین این اصل دفاع که در زندگی بشری نیز وجود دارد به دلیل این که در نظام تکوین تعبیه شده یک حق مسلم همگانی است.

آیت الله عبادی با بیان اینکه اصل دفاع، اذن نیاز ندارد، افزود: اگر یک قاتل یا جانی و یا دزد به قصد جان و مال کسی وارد حریمش شود این طور نیست که آن شخص موظف باشد که از منبعی کسب اجازه کند بلکه باید از جان و مال و ناموس خود دفاع کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان کرد: آن چه که اجازه لازم است بعد از ثبوت اصل قضیه بحث شیوه های علمی و تشکیلاتی و تخصصی است که باید بر قالب مخصوصی تشکل حاصل پیدا کند تا به نتیجه دفاع برسد و این شیوه ها باید بر اساس فرمان و سلسله مراتب و تخصص و کلاسیک باشد.

وی ادامه داد: گذشته از فرد جایی که یک جمع یا کشور و یا جامعه مورد هجوم قرار می گیرد نمی توان برای آن حدی قائل شد چرا که هیچ وقت دشمن نه قول و قراری و نه مکتوبی می دهد که تا اینجا حقوق شما را پایمال می کنیم.

آیت الله عبادی بیان داشت: دشمن مرز ندارد و پذیرش دشمن به این معنا است که استقلال، آزادی، فرهنگ و حیات علمی و سیاسی و اموال مردم را تصرف می کند لذا جای تعجب است که برخی افراد هزینه دفاع را با هزینه سازش مقایسه می کنند و وقتی دشمن را بپذیرید دیگر مرز ندارد و باید از همه چیز دست بکشید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه دفاع یک واجب تکوینی، عقلانی و تشریعی و انسانی است، افزود: جایگاه دفاع مقدس و قداست دفاع در مکتب همه انبیا است و فلسفه وحیانی و علمی دارد و همه انبیا موضع دفاعی دارند و پیامبران با منطق جلو آمده اند و نیامده اند که با مردم بجنگند.

وی عنوان کرد: جهاد ابتدایی و تهاجم هم داریم اما تهاجم واقعی مال کسانی است که با زور بر جان و مال مردم مسلط شده اند اما قبل از آن یک تعدی صورت گرفته و یک عده ظلمه بر مردم مسلط شده و جان و مال و حیثیت مردم را به بازی گرفته اند و باید این آزاد شوند و به حقوق خود برسند.

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه استعمار جز بی منطقی و استبداد و نابودکردن ارزش های انسانی کاری ندارد، گفت: این افتخار بزرگ برای نیروهای مسلح جمهوری اسلامی که به دنیا فهماند علیه هیچ مردم و جامعه ای تعدی و تهاجم ندارد و غرض ما نجات انسان ها است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: کار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی یک کار الهی و انسانی است و این نیروی مقتدر در همه صحنه ها به مردم خدمت می کند در حالی که برخی از کشورها نیروهای مسلح خود را برای سرکوب کردن مردم تربیت می کنند.

وی در پایان گفت: امروز مردم و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در کنار یکدیگر هستند و نیروهای مسلح، امروز مردم را تنها نمی گذارند و با یکدیگر هم عهد هستند و در این صورت زمینه تمدن اسلامی به وجود می آید.

کد خبر 1725056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha