برخورد قاطعانه و قانونی با کشف حجاب در جامعه یک مطالبه مردمی است

طالبی برخورد قاطعانه و قانونی با کشف حجاب را یک مطالبه عمومی مردمی از متولیان دانست و گفت: نسبت به کشف حجاب در جامعه اسلامی، نظام و حاکمیت کوتاه نخواهد آمد و چنانچه موردی مشاهده بشود مطابق با موازین قانونی قطعا برخوردهای لازم صورت خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سید محمدرضا طالبی امروز(30 شهریور) در بیست و یکمین ستاد عفاف و حجاب استان با اشاره به اینکه برخورد قاطعانه و قانونی با کشف حجاب یک مطالبه عمومی مردمی از متولیان است، اظهار داشت: باید مطالبه مردم را به طور دقیق پاسخ دهیم و برای اینکه بتوانیم پاسخ دقیقی برای مردم داشته باشیم قانون مجازات اسلامی که بر گرفته از شرع مقدس اسلام است در این خصوص صراحتا به موضوع پرداخته و کشف حجاب را جرم دانسته و برای هر جرمی هم مجازاتی مشخص شده است.

وی افزود: چنانچه موردی در سطح جامعه داشته باشیم به جهت اینکه موظف هستیم به قانون احترام بگذاریم و قانون لازم الاجرا است، نسبت به کشف حجاب در جامعه اسلامی، نظام و حاکمیت کوتاه نخواهد آمد و چنانچه موردی مشاهده بشود مطابق با موازین قانونی قطعا برخوردهای لازم صورت خواهد گرفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در خصوص ضعف حجاب نیز بایستی اقناع سازی و تبیین صورت گیرد و نقش دشمن در این خصوص برای مردم روشنگری شود، گفت: افراد ضعیف حجاب هم وقتی که به این نتیجه برسند که نقشه دشمن در پشت موضوع وجود دارد در رفتار خود تجدید نظر خواهند کرد.

طالبی اظهارداشت: مردم ما مردمی ولایت مدار و مومن و متدین هستند و در برخی موارد ممکن است تحت تاثیر تبلیغات سوء دشمن قرار گرفته باشند و وقتی نقشه دشمن را برای آن ها در موضوع عفاف و حجاب تبیین کنیم قطعا در رفتار خود تجدید نظر خواهند داشت.

*کارکنان دستگاههای اجرایی ملزم به رعایت قانون 

وی با بیان اینکه کارکنان دستگاه‌های اجرایی باید عفاف و حجاب را رعایت کنند، افزود: بررسی لازم در دستگاه‌های اجرایی صورت خواهد گرفت و هر مکانی که رعایت نکرده باشند، مدیر مربوطه باید پاسخگو باشد.

طالبی با بیان اینکه موضوع عفاف و حجاب بسیار مهم است و نباید نسبت به آن بی تفاوت بود، گفت: بهترین وضعیت حجاب باید در دستگاه‌های اجرایی باشد، چراکه اینها الگو هستند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه ها نیز باید به موضوع عفاف و حجاب که مسئله عرفی و شرعی است توجه داشته باشند، تصریح کرد: باید حساسیت نسبت به موضوع عفاف و حجاب وجود داشته باشد و بدون ابلاغیه و ناظر کار انجام شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه باید دانشجویان توجیه شوند که فضای دانشگاه با شهر و محل سکونت آن ها فرق می‌کند، گفت: بایستی ضوابط و قوانین خوابگاهی و دانشگاهی، همان موقع ثبت نام به طور شفاف به دانشجویان گفته و عمل به آن از آنها مطالبه شود.

طالبی با بیان اینکه در گذشته در خصوص فرهنگ عفاف و حجاب برای دانشجویان کم کاری شده است، افزود: بی تفاوتی ها و مماشات ها باعث شده تا فرهنگ غربی بر برخی مکان ها حاکم شود، لذا باید با کار فرهنگی و تلاش، این ضعف های بجا مانده از قبل، جبران و رفع شود.

*مراکز فروش البسه اسلامی در تمامی شهرستان‌ها راه اندازی شود 

وی با اشاره به اینکه هیچ گاه نمی توان اقدامات و برخورد نسبت به کسی که کشف حجاب کرده را در مورد افراد ضعیف حجاب یکسان انجام داد، گفت‌: کشف حجاب جرم است و افرادی که کشف حجاب داشته باشند باید محاکمه شوند اما افرادی که حجاب ضعیفی دارند باید با کار فرهنگی آن را رفع و بهبود بخشید.

معاون سیاسی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه ابلاغ و آیین نامه و دستورالعمل به اندازه کافی برای تمام سازمان ها و نهادها و موسسات و دانشگاه ها داریم و خلأ قانونی وجود ندارد، گفت: مرحله بعدی باید به سمت اجرای آیین نامه ها برویم که به منصه ظهور برسد.

وی با اشاره به تکمیل و راه اندازی مراکز فروش البسه اسلامی باید در اسرع وقت در همه شهرستان ها صورت گیرد و گزارش در جلسه بعدی داده شود، خاطرنشان کرد: باید موضوع عفاف و حجاب به صورت منطقی و قانونی در جامعه صورت گیرد و به طور مرتب اطلاع رسانی شود.

کد خبر 1725088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha