انتقاد وزیر کشور از کوتاهی‌های صورت گرفته در بروز سیل غرب گیلان

وحیدی از کوتاهی‌های صورت گرفته در بروز سیل اخیر انتقاد کرد و گفت: عوامل و دلایل بروز فاجعه سیل در غرب استان گیلان شناسایی، بررسی و گزارش شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، احمدی وحیدی امروز(پنجشنبه، ۳۰ شهریور) در نشست کمیته بحران مناطق‌ سیل‌زده غرب گیلان که در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، حوادث و بلایای طبیعی را غیر قابل پیش‌بینی دانست و اظهارکرد: برای مقابله با بحران باید هر لحضه آماده باشیم تا آسیب‌ها و خسارت‌ها به حداقل برسد.

وزیر کشور با بیان‌اینکه عدم به موقع لایروبی‌ رودخانه‌ها خسارت‌های جبران ناپذیری به دنبال دارد بر لزوم لایروبی رودخانه‌ها و مسیل‌ها تاکید کرد.

وی از کوتاهی‌های صورت گرفته در بروز سیل اخیر انتقاد کرد و گفت: عوامل و دلایل بروز فاجعه سیل در غرب استان گیلان شناسایی، بررسی و گزارش شود.

وحیدی با اشاره به اینکه همچنین دلایل بروز سیل در شهرستان آستارا بررسی شود، ادامه داد: تقویت ابنیه‌ها و پل‌ها در مناطق سیل‌خیز و مسیر رودخانه‌های سیل آسا در دستور کار باشد.

وزیر کشور با بیان‌اینکه پل تخریب شده سیبلی در محور آستارا – تالش بزودی ساخته می‌شود، اضافه‌کرد: به منظور تسهیل تردد خودروها در این مسیر و جلوگیری از مشکل ترافیک؛ شبانه‌روزی و به صورت سه و چهار شیفته کار و پل جدید جایگزین شود.

وی به بناهای تخریب شده در مسیر رودخانه‌ها در جریان سیل اخیر اشاره و بر تعیین تکلیف حریم رودخانه‌ها در غرب گیلان تاکید کرد.

وحیدی با اشاره به اینکه طرح آب‌بندان‌ها در غرب گیلان اجرا و این مسئله سرعت داده شود، اظهارکرد: این موضوع در مناطق سیل‎‌زده غرب گیلان با سرعت انجام شود.

وزیر کشور به خسارت گسترده به باغات کشاورزی در مناطق سیل‌زده غرب گیلان اشاره و بر لزوم جبران خسارت باغداران تاکید کرد.

وی با تاکید بر اینکه آب‌های سطحی و فاضلاب شهری آستارا ساماندهی شود، گفت: شهرستان آستارا به عنوان شهر مرزی، بندری و گردشگری معروف است و باید مقدمات پذیرش گردشگر در این شهر فراهم شده و زیرساخت‌ها در همه بخش‌ها تقویت شود.

وحیدی به موقعیت استراتژیک آستارا اشاره و خاطرنشان‌کرد: شهرستان مرزی بندر آستارا به شهر و مرکز صادرات محصولات گیلان و منطقه تبدیل می‌شود.

کد خبر 1725151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha