تقویت هویت ملی دانش آموزان رویکرد تعلیم و تربیت باشد

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه تعلیم و تربیت دانش آموزان باید براساس تقویت هویت ملی باشد، گفت: امید است هویت بخشی به نسل نو در آموزش و پرورش به صورت جدی دنبال شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی-نماینده ولی فقیه درمازندران و خطیب جمعه ساری در خطبه های نمازجمعه امروز(۳۱ شهریور) در جمع نمازگزاران مصلی امام خمینی(ره) مرکز مازندران ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) و سالروز آغاز امامت حضرت مهدی(عج) اظهار کرد: همه شما نمازگزاران و خودم رابه تقوای الهی توصیه و دعوت می کنم.

تقویت هویت ملی دانش آموزان رویکرد تعلیم و تربیت باشد

وی با اشاره به اینکه امام حسن عسکری(ع) فرمودند: «الغضب مفتاح کل شرّ؛ خشم، کلید هر بدی است.» تحف العقول صفحه ۵۱۹، افزود: اگر انسان بتواند بر خشم و غضب خود کنترل داشته باشد زمینه ای بر جنایت و فساد باقی نخواهد ماند.

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه امام حسن عسکری(ع) آخرین امام حاضر بوده اند و با شهادت آن حضرت شرایط غیبت آغاز شد و انسان از نعمت بهره مندی از حضور امام(ع) محروم شد، گفت: با شهادت امام حسن عسکری(ع)دوران امامت و زعامت امام عصر(عج) آغاز شده و در عصر غیبت بسر می بریم چون از حضور امام معصوم بشر محروم است بشر به شدت در سه مولفه عدالت، علم و دین دچار ضعف و نقص است.

نماینده ولی فقیه درمازندران با بیان اینکه متاسفانه امروز شاهدیم که علم ابزاری در دست دشمنان شده، ادامه داد: بی عدالتی و ظلم نیز در عصر غیبت زیاد شده است.

وی اضافه کرد: در عصر غیبت عده ای دین دار، بخشی از مردم نیز دین ستیز و بخشی دیگر بی دین هستند.

امام جمعه ساری با بیان اینکه به فرموده رهبری امروز بشر به دنبال منجی است، گفت: مستکبران متصور هستند که می توانند جلوی تحقق وعده الهی را بگیرند اما باید بدانند که جهان مملو از عدل مهدی موعود(عج) خواهد شد.

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به روی دست گرفتن قرآن توسط رئیس دولت سیزدهم در مقرر سارمان ملل متحدد، ادامه داد: متاسفانه عده ای به مقدسات 2میلیارد مسلمان اهانت می کنند چرا که برخی از دولت های اسلامی در مقابل این شرایط ضالمانه سکوت می کنند اگر همگان نظیر آیت الله ابراهیم رئیسی به دفاع از قرآن کریم بپردازند قطعا دیگر کسی به مقدسات مسلمانان به ویژه قرآن کریم اهانت نخواهد کرد.

خطیب جمعه ساری به هفته وحدت و اهمیت وحدت بین مسلمانان اشاره کرد و گفت: به فرموده رهبری دشمنان انقلاب اسلامی امنیت و وحدت ملت ایران اسلامی را هدف قرار داده اند اما وحدت ملت ابهت دشمن را در بحث فتنه افکنی در ایران عزیز شکست.

وی به رژه اقتدار و صلابت نیروهای مسلح به میزبانی سپاه کربلا اشاره کرد و افزود: قدردان همت والای نیروهای مسلح استان برای انجام رژه به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی دفاع مقدس هستیم.

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به بازگشایی مدارس خواستار تهیه و تامین نیازمندی های تحصیلی دانش آموزان نیازمند از سی مردم نوع دوست و خیر خواه مازندران شد و گفت: دانش آموزان باید هویت ملی پیدا کنند چرا که رهبری فرمودند: «مهمتر از علم آموزی آن است که دانش آموز هویت ملی پیدا کند.» امید است آموزش و پرورش برای تحقق این مهم ورود جدی داشته باشد.

کد خبر 1725214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha