هلال احمر از تاثیرگذار ترین دستگاه های اجرایی نظام به شمار می رود

حجت الاسلام شجاعی گفت: هلال احمر یکی از مهمترین و تاثیرگذار ترین دستگاه های اجرایی نظام است که برای نجات جان انسان‌ ها بدون مرز بندی تلاش می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از جمعیت هلال احمر استان زنجان، حجت الاسلام شجاعی، نماینده مردم‌ ابهر، خرم دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی در دیدار  مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با ایشان افزود: از زحمات خانواده هلال احمر استان زنجان تقدیر و تشکر می کنم.

وی اظهارداشت: هلال احمر یکی از مهمترین و تاثیرگذار ترین دستگاه های اجرایی نظام است که برای نجات جان انسان‌ ها بدون مرز بندی و خط کشی تلاش می کند.

نماینده مردم ابهر، خرم دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی گفت:  مردمی بودن هلال احمر از دیگر ویژگی های بارز این مجموعه است.

حجت‌الاسلام شجاعی با بیان اینکه امدادگران و نجاتگران با علاقه شبانه روز به هموطنان خدمات می دهند، تاکید کرد: هزینه برای هلال احمر در جهت افزایش سرمایه اجتماعی نظام و انقلاب است.

وی با تاکید بر اینکه هلال احمر مجموعه ای مفید و موثر است، خاطرنشان کرد:  مشکلات و موضوعات مطرح شده هلال‌احمر را پیگیری خواهیم کرد چرا که نتیجه آن هدیه برای مردم و هلال احمر باشد.

رنجان نیازمند احداث ۱۰ پایگاه امداد و نجات جاده ای  است.

حکمت‌اله هاشمی در دیدار با نماینده مردم ابهر، خرم دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی افزود: هلال احمر  به خوبی در جامعه نهادینه نشده در عرصه بین‌المللی در زمینه صلح پایدار می توانیم تاثیرگذار باشیم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت:  هلال‌احمر طرح کسری خدمت سربازی نجاتگران فعال پایگاه‌های امداد و نجات جاده ای  را به مجلس شورای اسلامی ارائه کرده است.

هاشمی تاکید کرد: انتطار داریم‌ نمایندگان مجلس در صحن علنی به این مهم رای دهند که بر اساس آن به ازای هر سال فعالیت نجاتگران یک تا ۲ ماه از خدمت سربازی آنها کسر شود.

وی اظهارداشت: با تصویب این طرح بسیاری از نجاتگران جوان هلال احمر با انگیزه مضاعفی به هموطنان خدمات خواهند داد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت:  در حال حاضر هلال احمر استان بیش از  ۱۹ هزار داوطلب دارد که از این تعداد بیش از یکهزار نجاتگر در این استان بر اساس ثبت در سامانه با هلال احمر همکاری فعال تری دارند.

هاشمی با بیان اینکه این‌میزان مشارکت جوانان در فعالیت های هلال احمر توانسته ایم بخشی از دغدغه حاکمیت را کاهش دهیم، اظهارداشت:  جوانان در پایگاه های امداد و نجات جاده ای وسایر حوزه ها به هموطنان بی  منت خدمات می دهند.

وی به ماده ۲۳ اساسنامه جمعیت هلال‌احمر اشاره کرد و ادامه داد: تقاضا  داریم این ماده اصلاح شود چرا که بر اساس آن دریافت حقوق به تبعیت از قانون استخدام کشوری است که دریافتی ها بسیار پایین است.

مدیر عامل جمعیت هلال‌ احمر استان زنجان گفت: انتطار می رود حقوق کارکنان هلال احمر بر اساس قانون خاص تعیین شود که با تحقق این مهم جهشی در دستمزد و معیشت پرسنل ایجاد خواهد شد.

هاشمی تاکید کرد:  انتطار داربم نمایندگان مجلس از این طرح حمایت کنند چرا که نیروهای هلال احمر زحمتکش و فعال برای آرایه خدمات به هموطنان هستند.

وی یادآوری کرد:  قانون در اساسنامه خلاء دارد که باید تخصیص ۴۲ درصد از نیم درصد  حق ثبت اسناد رسمی به هلال احمر انجام شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمراستان زنجان گفت: تخصیص این میزان حق ثبت به هلال احمر حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی را می طلبد.

هاشمی تاکیدکرد:  با تحقق حق ثبت به هلال احمر اعتبارات این مجموعه افزایش یافته و به لحاظ تجهیزات و خودرویی وضعیت مناسبی خواهد داشت.

وی به طرح حمایتی و درمانی هلال احمر اشاره کرد و افزود: روستاها و مناطق محروم و محلات کم برخوردار در اولویت این طرح قرار دارند.

هاشمی یادآوری کرد: در استان ۱۰ پایگاه امداد و نجات جاده ای به لحاظ آمایش سرزمینی کسری داریم و در هشت سال اخیر در حوزه توسعه پایگاه های امداد و نجات جاده ای هیج تحولی انجام نشده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت:  امسال خیرین چهار قطعه زمین برای ساخت پایگاه امداد و نجات جاده ای به هلال احمر هبه کرده اند که کلنگ این‌زمین ها  برای احداث بر زمین زده خواهد شد.

هاشمی ادامه داد:  پروژه ملی هلال احمر ابهر هشت سال است که به دلیل نبود اعتبار راکد مانده که باید تا پایان سالجاری افتتاح شود و ادامه طرح نیازمند۳۰ میلیارد تومان اعتبار است.

وی به طرح ۶ مرحله ای امدادرسانی استاندارد اشاره کرد و اظهارداشت:  همه شهرستان ها را مکلف کرده ایم تا حوادث طبیعی و غیر طبیعی‌ را احصا کنند تا طرح عملیاتی تدوین شود چرا که این طرح اثرگذار و در کاهش خسارت های جانی و مالی ایفای نقش می کند.

کد خبر 1725293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha