غیرمسلمانان در مسجد «کورنوال» انگلیس با اسلام آشنا می‌شوند

مرکز اسلامی «کورنوال» واقع در جنوب غربی انگلیس درهای خود را به روی غیرمسلمانان با هر پیشینه ای باز خواهد کرد تا به مردم کمک کند که اسلام را بهتر درک کنند و موانع و سوء تفاهم‌های پیرامون این دین و پیروان آن را از بین ببرند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « cornwalllive»، مرکز اسلامی «کورنوال» واقع در جنوب غربی انگلیس فردا (یکشنبه 2 مهر) درهای خود را به روی غیرمسلمانان با هر پیشینه ای باز خواهد کرد تا به مردم کمک کند که اسلام را بهتر درک کنند و موانع و سوء تفاهم های پیرامون این دین و پیروان آن را از بین ببرند.

مسجد «کورنوال» اعلام کرد که این اقدام بخشی از یک ابتکار گسترده تر برای تشویق مردم به یادگیری بیشتر در مورد شیوه زندگی مسلمانان است.

بیش از 250 مسجد در سراسر بریتانیا برای شرکت در این رویداد ملی که توسط (MCB) سازماندهی شده است، تشویق می شوند.

شورای مسلمانان بریتانیا یک نهاد مستقل است که بیش از 500 سازمان مختلف از جمله مساجد، مدارس و خیریه‌ها را نمایندگی می کند.

مسجد کورنوال هم با شرکت در این طرح به افراد با پیشینه‌ها و عقاید مختلف این فرصت را می دهد تا با مسلمانان دیدار کرده و در مورد اسلام بیاموزند.

غرفه هایی با اطلاعات مربوط به دین اسلام و همچنین مطالب آموزشی رایگان برای مردم در این مرکز اسلامی وجود خواهد داشت.

«حسن قلیچ»، یکی از اعضای مرکز اسلامی کورنوال در این باره گفت: همه چیز در مورد شکستن موانع و حذف باورهای غلط درباره اسلام است.

وی افزود: ما در کورنوال افرادی را داشته ایم که بدون ملاقات کردن حتی با یک مسلمان  نسبت به اسلام و مسلمانان نفرت پراکنی کرده اند و ما امیدواریم بتوانیم با آشنا کردن آنها با حقایق دین اسلام از اینگونه نفرت‌پراکنی ها جلوگیری کنیم.

کد خبر 1725370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha