لایحه عفاف و حجاب دغدغه‌ها و مطالبات خانواده‌ها را رفع می‌کند

عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب لایحه عفاف و حجاب در مجلس گفت: این لایحه مطالبه و دغدغه خانواده ها بود.

مجتبی یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به تصویب لایحه عفاف و حجاب گفت: یکی از موضوعاتی که در کشور ما برای مردم مهم می‌باشد، مسایل اجتماعی و فرهنگی است. ملت ایران یک ملت فرهیخته و دارای تمدن چند هزار ساله هستند و همانند کشورهای دم دستی نیستند که یا فرهنگ غنی ندارند یا فرهنگ شان وارداتی است. قطعا این مردم در موضوعات اجتماعی و فرهنگی حرف برای گفتن دارند که یکی از این مسائل قطعا حجاب است.

عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: حجاب و زندگی عفیفانه از مهمترین باورهای دینی، اعتقادی و فرهنگی ماست و قطعا این مسئله برای مردم بسیار مهم است. دولت و مجلس نیز در پاسخ به این دغدغه مردم لایحه عفاف و حجاب را تدوین و تصویب کردند.

وی با بیان اینکه شاخص های ما در هر مسئله ای منویات مقام معظم رهبری و آرمان های انقلاب است، تصریح کرد: طبق آرمان های انقلاب و تاکیدات مقام معظم رهبری ما نباید در هر مسئله ای نه تند و نه کند برویم. مقام معظم رهبری می فرمایند اینها فرزندان و دختران آینده ساز این کشور هستند. ممکن است برخی از آنها مقداری بدحجاب باشند و قصد و منظوری نیز نداشته باشند ولی کسی که بی حجاب بیرون می آید و فیلم می گیرد و به این کار خود نیز تظاهر می کند این اقدام تندروی است که باید با آن برخورد شود.

این نماینده مجلس تأکید کرد: البته ما معتقدیم در وهله اول باید ایجابی برخورد شود، یعنی دستگاه های فرهنگی که در این زمینه متولی هستند، ورود کنند و اقدامات فرهنگی موثر داشته باشند.

وی با انتقاد از برخی سخنان مبنی بر اینکه حجاب اولویت کشور نیست، بیان کرد: برخی می گویند به معیشت مردم یا منکرهایی که در کشور وجود دارد همانند اختلاس و فساد بپردازید و بحث حجاب اولویت نیست در حالی که پرداختن به هر کدام از اینها دلیلی بر توقف دیگری نیست، یعنی پرداختن به حجاب مانعی برای پرداختن به معیشت نیست. ما باید همزمان تمامی مشکلات و معضلات را پیگیری و حل کنیم.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس یازدهم به بحث های مربوط به برخورد با سوداگران اقتصادی، مالیات بر سوداگردان خودرو و مسکن ورود کرد و به بحث حجاب نیز طبق وظیفه ای که داشت ورود کرد. در قانون جوانی جمعیت و خانواده در ابتدا سعی کردیم مکانیزمی برای تشویق بگذاریم بعد از آن به مردم گفتیم این موضوعی است که می توان بر روی آن کار کرد. در مورد حجاب نیز همین گونه است یعنی در ابتدا سعی کردیم مکانیزم های تشویقی بگذاریم.

وی عنوان کرد: هر منکری در کشور باشد ما موظف هستیم با آن برخورد کنیم اگر فساد و اختلاسی است مجلس باید برخورد کند، اگر مشکل فرهنگی نیز وجود دارد مجلس باید ورود کند.

یوسفی تاکید کرد: رعایت حجاب و بررسی لایحه عفاف و حجاب دغدغه اغلب خانواده هاست و فقط هم به خانواده های مذهبی بر نمی گردد. در این جامعه ما در مناسبت های ملی و مذهبی می بینیم مردم از طیف های مختلف در عزاداری ها و ۲۲ بهمن با آرمان های کشور همراه هستند، حالا ممکن است برخی نیز در کشور کم حجاب ظاهر شوند که نباید این افراد را معاند تصور کنیم ولی برای کسی که ایستاده است و هنجارشکنی می کند و به آن افتخار می کند باید مطابق قانون برخورد شود که در صورت تبدیل لایحه عفاف و حجاب به قانون همه این موارد دیده می شود.

وی خاطرنشان کرد: مجلس مدت آزمایشی این لایحه را سه سال تعیین کرده است که اگر در طول اجرای قانون ایراد و اشکالی باشد، قابل اصلاح باشد؛ قطعا هر قانونی نیز معایب و محاسنی دارد که باید در طول اجرا این موارد مشخص و با حضور کارشناسان اصلاح و رفع شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1725375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha