دشمن به‌دنبال تحریف فرهنگ دفاع مقدس است

دهقان، گفت: دشمن در مقاطع مختلف به‌دنبال تحریف فرهنگ دفاع مقدس ما که منشأ فرهنگ فداکاری و از خودگذشتگی، جهاد، مقاومت، ایثار و شهادت بود غافل از اینکه این فرهنگ با جان و دل مردم ما عجین شده است.

حسن دهقان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: این هفته نمودار مجموعه‌ای از برجسته‌ترین افتخارات ملت ایران در دفاع از ارزش‌ها و مرزهای میهن اسلامی است.

مدیر کانون بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت اندیمشک، افزود: درس بزرگ فرهنگ دفاع مقدس که در واقع درس مقاومت است، باید نسل به نسل و سینه به سینه در جامعه بیان شود.

وی اذعان کرد: جنگ تحمیلی که با حمایت شرق و غرب بر علیه کشور در ۳۱ شهریور سال ۱۳۵۹ به‌طور رسمی آغاز شد، جنگ تفکر جهانی علیه یک حرکت توحیدی بود و قدرت‌های جهان تلاش کردند با ایجاد این جنگ، جلوی این حرکت توحیدی و الهی انقلاب ما را بگیرند ولی با توکل به خدا و به برکت خون شهدا و وحدت و همدلی آحاد مردم همیشه در صحنه و هدایت‌های امامین انقلاب، تمام توطئه‌های دشمنان نقش بر آب شد.

دهقان، تصریح کرد: دشمن در مقاطع مختلف به‌دنبال تحریف فرهنگ دفاع مقدس ما که منشأ فرهنگ فداکاری و از خودگذشتگی، جهاد، مقاومت، ایثار و شهادت بود غافل از اینکه این فرهنگ با جان و دل مردم ما عجین شده است.

وی عنوان کرد: روزی ما حتی سیم خاردار هم نداشتیم و از کشورهای دیگر وارد می‌کردیم و نیروهای ما با دست خالی درمقابل سلاح‌های پیش رفته اهدایی شرق و غرب با رژیم بعثی می‌جنگیدیم اما اکنون چشم بسیاری از کشورها به دنبال خرید تسلیحات نظامی ما و تسلیحاتی است که با دستان توانمند جوانان ما در صنایع دفاعی کشورمان ساخته شده و امام خمینی (ره) نیز اعتقاد داشت این جنگ برای ما نعمت است.

مدیر کانون بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت اندیمشک، با بیان اینکه یکی از ثمرات مهم دفاع مقدس، فرهنگ‌سازی است بیان کرد: در دفاع مقدس جوانان و رزمندگان اسلام با از خودگذشتی و ایثارگری‌های خود، فرهنگ ایثار و شهادت را به عنوان فرهنگی ارزشی در کشور پایه‌گذاری کردند که این فرهنگ همه جریان‌ها را تحت‌الشعاع قرار داده و حتی این فرهنگ در پیروزی‌های رزمندگان در محور مقاومت نقش اساسی داشت.

وی ادامه داد: روحیه برگرفته از مقاومت در دفاع مقدس باعث شد کشور ما در مقابل تحریم‌های ظالمانه که علیه ایران اسلامی اعمال می‌شود، مقاومت کند و با استفاده از ظرفیت‌های داخلی به خودکفایی برسیم.

دهقان اضافه کرد: امروز بیش از گذشته باید قدردان رزمندگان و ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا باشیم و راه آنها را ادامه دهیم.

کد خبر 1725415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha