هیچ حزب، تشکل و گروهی نمی‌توانند همانند مساجد منشا أثر باشند

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار کرد: اگر مساجد تقویت شوند و در جای اصلی خودشان قرار گیرند، کشور را از بسیاری از آسیب ها دور می کنند و هیچ حزب و تشکل و گروهی نمی تواند همانند تشکل مسجد منشا اثر باشد.

حجت الاسلام سید رضا تقوی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به نقش مساجد در دوران دفاع مقدس گفت: نقش مساجد در هشت سال دفاع مقدس بسیار پررنگ و تاثیرگذار بود. مساجد نقش بسیار مهمی در بحث پشتیبانی از جبهه داشتند. در بحث ترویج فرهنگ جبهه مساجد به خوبی ورود کردند. بحث جبهه فقط مسائل نظامی نیست بلکه بخشی از آن مسائل فرهنگی و ترویج فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت است که مساجد در این زمینه فعالیت گسترده ای را چه در دوران جنگ و چه بعد از آن داشتند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مساجد در عین اینکه به وظایف معمولی خود در پشتیبانی از جبهه ها عمل می کردند، در مسائل خدماتی همانند شستن لباس های رزمندگان، پختن نان، جمع کردن کمک های مردمی، سر زدن به خانواده های شهدا و جانبازان و رفتن به بیمارستان ها نیز به خوبی ورود کردند. زنان و مردان روزانه بخشی از وظایف خود را در آن دوران در این می دیدند که به مساجد بروند و برخی کارهای خدماتی را در پشت جبهه ها انجام دهند.

وی با بیان اینکه مردمی کردن جنگ و جبهه را تا حدود زیادی مدیون مساجد هستیم، گفت: اعزام نیروها و تشکیل بسیج، گروه های مقاومت در مساجد انجام می شد. بسیاری از رزمندگان در مساجد حضور یافتند و تشویق به حضور در جبهه ها شدند.

عضو مجمع روحانیون مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش مساجد در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: مساجد در بحث تقویت بصیرت افزایی نقش بسیار مهمی را به عهده دارند. مسجد بیت الله و خانه خدا است و وابسته به هیچ تفکر و گروه و جناحی نیست، مرکزی عبادی است که نوعی تقدس دارد یعنی وقتی کسی وابسته به مسجد شد بر خود وظیفه می داند که بسیاری از مسائل را رعایت کند. نمی تواند به مسجد بیاید در نماز جماعت شرکت کند اما بیرون از مسجد هر کاری را انجام دهد. این نشان می دهد خود مسجد بازدارنده است.

وی تصریح کرد: متولیان امور مساجد چه ائمه جماعات، چه کانون های فرهنگی هنری مساجد، چه بسیج و چه سازمان تبلیغات باید برنامه های ویژه برای تقویت فرهنگ ایثار و شهادت بین جوانان و نوجوانان داشته باشند. حضور جوانان در این برنامه ها باعث می شود که آنها در معرض آسیب های اجتماعی نظیر اعتیاد قرار نگیرند. خوشبختانه مساجد در هر محله ای وجود دارد و به نوعی گستردگی مساجد امکان دسترسی به آنها را زیاد کرده است. اگر ما مساجد را تقویت کنیم و مساجد جایگاه خودشان را پیدا کنند، قطعا می توانیم خواب دشمنان را آشفته کنیم.

حجت الاسلام تقوی بیان کرد: تقویت مساجد در گروی بسیاری از مسائل از جمله امام جماعتی با سواد، با تجربه، با اخلاق و برنامه ریز و همچنین هیئت امنایی پیگیر است. سایر نهادها نظیر کانون های فرهنگی و هنری و بسیج نیز باید پر توان در این زمینه حضور یابند. اگر مساجد تقویت شوند و در جای اصلی خودشان قرار گیرند، کشور را از بسیاری از آسیب ها دور می کنند و هیچ حزب و تشکل و گروهی نمی تواند همانند تشکل مسجد منشا اثر باشد.

کد خبر 1725417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha