عملیات بازسازی کتابخانه مخروبه امام رضا(ع) رسما آغاز شد

تقوی از عملیات بازسازی کتابخانه مخروبه امام رضا(ع) به طور رسمی خبر داد و گفت: این بنا در سال ۹۸ بدنبال اعلام نظر کارشناسی عدم استحکام توسط کارشناسان امر تعطیل شده بود.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، یاسر تقوی _ مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان در جمع خبرنگاران از عملیات بازسازی مجدد کتابخانه عمومی قدیمی امام رضا(ع) بوستان کشاورز خبر داد و گفت: همزمان با بازگشایی مدارس و به دنبال آواربرداری از کتابخانه عمومی قدیمی در حال تخریب امام رضا(ع) رشت توسط شهرداری، عملیات بازسازی مجدد این مرکز فرهنگی امروز (شنبه، ۱مهر) رسماً آغاز و وارد فاز اجرا شد.  

وی با بیان اینکه، بدنبال اعلام نظر کارشناسی عدم استحکام بنای کتابخانه عمومی امام رضا(ع) رشت توسط کارشناسان امر در نهاد کتابخانه های عمومی، نظام مهندسی استان و شهرداری رشت این مکان، از سال ۱۳۹۸ تعطیل شده بود، افزود: کلیه تجهیزات و منابع مکتوب و مجازی این کتابخانه نیز به مکان دیگری انتقال یافته بود که متاسفانه در بهمن ماه سال ۱۴۰۰ نیز طعمه حریق شد و بخش‌هایی از این کتابخانه متروکه آسیب دید.

تقوی تصریح کرد: البته این کتابخانه پس از تخلیه با همان نام به مکان جدیدی در چهار راه حشمت رشت منتقل و خدمات رسانی کتابخانه ای در مکان جدید دنبال شد.

وی اذعان کرد: این بنای متروکه امروز همزمان با بازگشایی مدارس در حال تخریب و آوار برداری شد و، وارد مرحله جدید و فاز اجرایی بازسازی با معماری زیبا و دارای امکانات روزآمد و بخش‌های ویژه برای استفاده علاقمندان به کتاب و کتابخوانی خواهد بود.

گفتنی است، کتابخانه عمومی امام رضا(ع) در سال ۷۴ با مساحت ۲۹۸ مترمربع در پارک کشاورز واقع در خیابان رسالت، با بخش‌هایی همچون مخزن، سالن مطالعه، بخش امانت، بخش‌های نشریات، کودک، نوجوان، بخش مرجع، استان شناسی و دفاع مقدس به همشهریان عزیز ارایه خدمت میکرد.

عملیات بازسازی کتابخانه مخروبه امام رضا(ع) رسما آغاز شد

عملیات بازسازی کتابخانه مخروبه امام رضا(ع) رسما آغاز شد

عملیات بازسازی کتابخانه مخروبه امام رضا(ع) رسما آغاز شد

کد خبر 1725452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha