صنعاء میزبان نخستین همایش بین المللی رسول اعظم(ص)

نخستین دوره همایش بین المللی رسول اعظم(ص) با حضور شخصیت‌های بین المللی به مناسبت میلاد پیامبر ختمی مرتبت(ص) در صنعاء برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سبانت، جمعیت خیریه آموزش قرآن کریم در یمن نخستین همایش بین المللی رسول اعظم(ص) را همزمان با سالروز میلاد پیامبر رحمت و انسانیت(ص) 17 مهر 1402 مطابق با 9 اکتبر 2023 در صنعا برگزار می کند.

این همایش بر محوریت بررسی و مطالعه شخصیت پیامبر اکرم(ص) و جرکت پیامبر(ص) در مسیر قرآن کریم در جنبه‌های مختلف برگزار می شود.

عبدالرحمن العفاد، دبیرکل این جمعیت و معون رئیس کمیته نظارت بر این همایش گفت: نخستین دوره همایش بین المللی رسول اعظم(ص) در چارچوب فعالیت‌های این جمعیت و باهدف نشر فرهنگ قرآن و معرفی شخصیت رسول اکرم(ص) و بررسی عمیق زندگی پیامبر(ص) در جنبه‌های مختلف که به سود امت اسلامی برمی گردد، برگزار خواهد شد.

وی افزود:  در این همایش که اولین بار در نوع خود در یمن برگزار می شود، تعدادی از پژوهشگران و دانشگاهیان داخل و خارج از کشور حضور می یابند.

العفاد ادامه داد: در این همایش مقالات و پژوهش‌های بسیاری در محورهای مختلف از جمله محور فرهنگی و اجتماعی، محور سیاسی و اداری، محور اقتصادی، محور آموزشی و علمی، محور امنیتی و نظامی و محور رسانه‌ای و محور حرفه ای و صنایع دستی برگزار می شود.

وی افزود: کمیته علمی این همایش دریافت مقاله ها و تحقیقات علمی شرکت کنندگان را آغاز کرده است.

کد خبر 1725501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha