شرکت در مجالس اهل بیت(ع) عامل درمان  افسردگی و بهجت ماندگار است

تقی پور گورابی با اشاره به طبع گرم مجالس اهل بیت(ع) گفت: گریه بر مصائب ائمه باعث رفع افسردگی و شادی طولانی مدت در عزاداران می شود.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، خدیجه تقی پور _ مربی سبک زندگی در طب سنتی ایرانی  اسلامی در جلسه آموزشی سبک زندگی در طب اسلامی که در برنامه دورهمی امام زمانی(عج) بوستان ملت رشت برگزار شد، با اشاره به درمان بیماری ها از طریق بهرمندی از سبک زندگی اسلامی اظهار کرد: سردی بدن و بخصوص مغز عامل بسیاری از ناراحتی های جسمی و روحی در افراد است.  

وی با بیان اینکه غم و مصیبت های دنیایی یکی از عوامل اصلی سردی مغز و بیماریهای روحی است خاطرنشان کرد: عزاداری بر مصیبت اهل بیت(ع) نه تنها موجب هیچ نوع افسردگی نمی شود بلکه به دلیل طبع گرم مجالس، موجب رفع مشکلات روحی روانی شده و نوعی نشاط عمیق را در فرد ایجاد میکند چنانچه یادآوری و غبطه حضور دوباره در آن مکان و آن حالت، تایید کننده این ادعا است.  

تقی پور با اشاره به اینکه این موضوع مورد تأیید پژوهش های علمی نیز است ادامه داد: تجربه شخصی افراد هم این موضوع را تایید میکند و ما شاهد هستیم که شرکت کنندگان در پایان مراسم از شادی و بهجت خاصی برخوردار می‌شوند.  

مربی طب سنتی ایرانی اسلامی، به اهمیت انگیزشی بودن ناراحتی و مصیبت و تاثیر آن در خلق و خوی انسان تاکید کرد و افزود: مصیبت های روزمره زندگی که ناشی از غلبه احساسات ظاهری و دنیایی است انسان را به سمت و سوی نا امیدی، اضطراب و افسردگی سوق میدهد.  

وی افزود: غلبه فطرت بر اعمال و رفتار اشخاص می تواند ۲ اثر متفاوت را بر روحیه وی بگذارد و از آنجا که گرامیداشت یاد بزرگان دین و اهل بیت علیهم السلام چون از فطرت و درون انسان نشات می‌گیرد او را به هیجان و انگیزش مثبت می آورد.  

تقی پور تصریح کرد: این حس باعث ایجاد تفکر مثبت و تصمیم برای یک سبک زندگی هدفمند و امیدوار کننده از حوادث گذشته را ایجاد میکند که این امر خود باعث آثار و برکاتی برای زندگی فردی و اجتماعی است.  

وی، ضعف قوای حاکمه و رئیسه بدن را یکی از معضلات و آثار ناخوشایند ترویج سبک غلط زندگی غربی برشمرد و آنرا دلیل افزایش بیماری های روحی، روانی دانست و ادامه داد: تغییر رویکرد سبک زندگی به سمت و سوی  ایرانی اسلامی یکی از ضروریات برون رفت از این مشکل بشمار میرود ‌و این آموزش ها باید از طریق مدارس و پایگاههای بسیج به مردم ارائه شود.

شرکت در مجالس اهل بیت(ع) عامل درمان  افسردگی و بهجت ماندگار است

کد خبر 1725507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha