نماز جماعت در مدارس استان اصفهان اقامه می شود

همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، نماز جماعت در مدارس استان اصفهان اقامه خواهد شد.

«مهدی نم نمات» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان با اشاره به برنامه های فرهنگی و پرورشی مدارس در سال تحصیلی جدید گفت: اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در تمامی مدارس استان اصفهان بینی و مورد برنامه ریزی قرار گرفته است.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: امکان حضور روحانی در تمامی مدارس برای اقامه نماز وجود ندارد اما با کمک معلمان این فریضه اقامه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه زنگ نماز در نخستین روز مهرماه نواخته شد، تصریح کرد: این مراسم با حضور مسئولان مناطق مختلف در تعدادی از مدارس اقامه شده است و در طول سال ادامه می یابد.

نم نمات، اقامه نماز و ترویج فرهنگ و آداب اسلامی را از برنامه های مهم فرهنگی برشمرد و اذعان داشت: تلاش برای برگزاری پرشکوه نماز و دعوت دانش آموزان برای حضور در نماز جمعه صورت می گیرد تا مفاهیم دینی منتقل و همچنین آنان در اجتماعات مذهبی حاضر شوند.

وی با بیان اینکه آموزش مفاهیم دینی به دانش آموزان در قالب درس و فعالیت های فرهنگی انجام می شود، اظهارداشت: آموزش اعتقادی و فرهنگی در اولویت قرار دارد که توسط معلمان و مربیان پرورشی دنبال می شود.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیز اشاره کرد و گفت: زنگ ایثار و شهادت در مدارس نواخته خواهد شد و دانش آموزان در قالب این چنین برنامه هایی با شهدا آشنا می شوند.

وی یادآورشد: گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و ‌آشنایی نسل جدید با رزمندگان و رشادت های دوران انقلاب اسلامی در برنامه های فرهنگی مدارس اجرا خواهد شد.

کد خبر 1725516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha