منابع مالی دانشگاه سیستان و بلوچستان با شرایط و جایگاه آن مطابق نیست

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه های استان سیستان وبلوچستان گفت: دانشگاه سیستان و بلوچستان با توجه به اینکه یک مرکز دانشگاهی مادر بوده و منابع مالی تعلق گرفته به آن تطابقی با شرایط و جایگاه این دانشگاه ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، دانشجویان فعال سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دانشگاه های سیستان و بلوچستان (طرح حامیم ۲) با دکتر بهادری جهرمی، سخنگوی دولت دیدار کردند.

در این نشست صمیمانه که با رویکرد پرسش و پاسخ برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین عبدالواحد بامری، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان سیستان وبلوچستان در سخنانی، ضرورت تدوین طرح جامع برای توسعه و پیشرفت استان و همچنین بورسیه شدن دانشحویان نخبه دانشگاه های استان را و همچنین عدم تطابق منابع مالی مراکز دانشگاهی استان را از مهم ترین مشکلات استان و مراکز دانشگاهی برشمرد.

 وی افزود: دانشگاه سیستان و بلوچستان با توجه به اینکه یک مرکز دانشگاهی مادر بوده و منابع مالی تعلق گرفته به آن تطابقی با شرایط و جایگاه این دانشگاه ندارد.

در ادامه این نشست بهادری جهرمی به بحث روند توسعه در دولت اشاره کرده و اظهار داشت: دولت سیزدهم با نگاه و رویکرد توسعه درون‌زا شروع کرده به این صورت که بر خلاف دیدگاه توسعه برون زا که تمرکز فعالیت و زیر ساخت های آن بر اساس منابع بیرونی و واردات تامین می شود اما براساس توسعه درون زا مادامی که در کشور امکانات و منابع طبیعی موجود باشد از آن استفاده میکنیم و این مدل توسعه مایه پیشرفت و تعالی کشور می شود.

وی در خصوص نگاه و هدف دولت گفت: رئیس جمهور تاکید و الزام بر اجرای روند عدالت محوری و توازن برخورداری از امکانات، رفاهیات، منابع مالی و...دارند؛ این هدف آنچنان والا و بلندپایه است که حتی رئیس دولت خواهان پیشرفت و توسعه هایی برای کشور های همسایه هستند چرا که اگر در کشور های هم‌مرز و همسایه پیشرفت و توسعه ای صورت بگیرد بدون شک تاثیرات مثبت و قابل مشاهده ای هم در وضعیت ما ایجاد خواهد کرد.

بهادری جهرمی در پایان اذعان داشت: اگر ما در حال حاضر عقب ماندگی هایی داشته و در برخی موارد کم برخوردار هستیم ناشی از خیانت ها و مشکلاتی است که در دوران پادشاهی صورت گرفته و در بخشی از سال های بعد از انقلاب نیز کوتاهی هایی انجام گرفته است.

کد خبر 1725530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha