همت بچه مسجدی‌ها در کمک به سیل زدگان آستارا/ وقتی صدای همدلی از مسجد بلند می‌شود

مساجد همواره ظرفیت بزرگی برای انجام کارهای عبادی، فرهنگی، اجتماعی و... است و بچه مسجدی‌ها هم از این فرصت بهره گرفته و بانیان خیر جهت گره گشایی ناملایمات و اتفاقات ناگوار اینچنینی می شوند، زیرا بر این باورند مساجد باید مرکز تعاملات مردمی باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان گیلان _ نوشین کریمی؛ جنگ بود و صدای آژیر خطر را وقتی میشنیدیم هر کجا که بودیم فرارمان سمت مسجد محله بود. روزها زن ها و شب ها رفت آمد مردها در مسجد بیشتر می شد و ما که بچه بودیم زیر دست و پایشان، روی کارهایی که برای پشتیبانی جنگ انجام میدادند وول میخوردیم و کم کم با خیال راحت با آن مکان امنی که خانه خدا ست، انس پیدا کردیم.  

سال ها گذشت و به چشم می دیدم هر کجا هر اتفاق و حادثه ای رخ میدهد این مساجد غیر از اقامه نماز و برگزاری عزاداری اموات، چقدر هم برای امورات دیگر گره گشا هستند. مثلا زمانی که برف و کولاک شدید می آید و راه بندان میشود اولین محل اسکان برای در راه ماندگان و رساندن آذوقه غذایی به آنها همین مساجد است.  

یا مثلا همین چند سال گذشته که همه گیری کرونا وحشت به جان ما انداخته بود، باز هم درب های مساجد به همت گروه های جهادی و انقلابی و بچه مسجدی های همیشه پای کار، برای اجرای طرح مواسات و ضد عفدنی کردن معابر و دوخت و دوز ماسک و گان و... باز بود.

و هفته ای که گذشت با هشدارهای هواشناسی و اعلام وضعیت نارنجی جهت طغیان و بالا آمدن آب رودخانه ها گرچه استان ما آماده بود اما گمان نمیکردم وضعیت به قدری خطرناک باشد که هم استانی های عزیزم را دچار شوک و خسارت زیادی کند.

باران سیل‌آسایی که در یکصد سال گذشته بی سابقه بود باعث شد با ۲۷۱ میلیمتر بارش  مناطق مختلف شهرستان آستارا تحت تاثیر قرار گرفته و هموطنانمان به شدت نیازمند کمک باشند.  

همت بچه مسجدی ها در کمک به سیل زدگان آستارا/ وقتی صدای همدلی از مسجد بلند می شود

خوشبختانه طبق هشدارها این بلای طبیعی تلفات انسانی نداشت اما فکرش را هم که می کنم، در لحظه ای اندک جلوی چشمانت تمام خانه و زندگی و دارایی که یک عمر برایش زحمت کشیده ای زیر گل و لای و آب های خروشان کرده به فنا بروند لحظات سخت و تلخی است.  

اینبار هم بچه مسجدی ها با احساس مسئولیت های اجتماعی خود پای کار آمدند و سعی کردند گوشه ای از بار این حادثه تلخ را برداشته و با همدلی با مردم دیارشان این روزها را کمی همراه تر باشند.  

مساجد همواره ظرفیت بزرگی برای انجام کارهای عبادی، فرهنگی، اجتماعی و... است و بچه مسجدی ها هم ازین فرصت بهره گرفته و بانیان خیر جهت گره گشایی ناملایمات و اتفاقات ناگوار اینچنینی می شوند، زیرا بر این باورند مساجد باید مرکز تعاملات مردمی باشند و این تعاملات موجب وحدت و همدلی بیشتر مومنین و مسلمین خواهد شد.

در چند روز اولیه بحران سیلی که در آستارا رخ داد، کانون فرهنگی هنری امام مهدی(عج) با همکاری گروه جهادی شهید نوروزی خدمات‌رسانی به مردم را در محدوده شهری آستارا بر عهده داشت. ‌

همت بچه مسجدی ها در کمک به سیل زدگان آستارا/ وقتی صدای همدلی از مسجد بلند می شود

رضا معاشرتی، مسئول این کانون با بیان اینکه بالغ بر ۲۰ هزار وعده غذای گرم تهیه و بین سیل‌زدگان شهر آستارا توزیع شد، گفت: برپایی ایستگاه پخت نان توسط اعضای کانون و پخت و توزیع ۲۵ هزار عدد نان لواش، توزیع یک هزار ۵۰۰ بسته آب معدنی بین مردم، توزیع ۳۵۰ تخته موکت و پتو به همراه شست و شوی ۴۰۰ واحد مسکونی به کمک اعضای خانوار از جمله کارهایی بود که توانستیم جهت جبران بخش ناچیزی از خسارت های وارده به مردم انجام دهیم.

وی اضافه کرد: شست و شو و رفع گل و لای از معابر و سطح، اهدای ۳۰۰ بسته لوازم التحریر جهت کمک به دانش آموزان نیز از، دیگر کارهای انجام شده اعضای کانون فرهنگی هنری امام مهدی(عج) بود.  

حسین قهرمانی نیز در خصوص اقدامات کانون صالحین مسجد امام جعفر صادق(ع) آستارا در سیل اخیر، گفت: تمام سعی ما تسکین آلام سیل زدگان و کمک به مردم خوب آستارا بود 

وی اظهار کرد: درب مسجد امام جعفر صادق(ع) به صورت شبانه روز جهت خدمات رسانی به سیل زدگان باز بود و به کمک به آسیب دیدگان و ارسال کالاهای ضروری به آنان پرداخت.  

همت بچه مسجدی ها در کمک به سیل زدگان آستارا/ وقتی صدای همدلی از مسجد بلند می شود

مدیر کانون صالحین مسجد امام جعفر صادق(ع) آستارا همچنین به جمع آوری کمک‌های غیرنقدی مردمی شامل برنج و اقلام خوراکی به همت بچه‌های مسجد و توزیع بین آسیب دیدگان اشاره کرد و افزود: آب آشامیدنی مورد نیاز مردم در مسجد تهیه و بین مردم توزیع می شد.

قهرمانی اضافه کرد: مشارکت اعضای کانون در پخت غذا برای آسیب دیدگان که در دانشگاه آزاد آستارا انجام می‌شد به تعداد ۱۵ دیگ و انتشار و انعکاس اطلاعیه‌های ستاد بحران و شهرداری در سطح وسیع جهت کمک به خسارت دیدگان از دیگر کارهایی بود که طی هفته گذشته با وقوع سیل در این شهرستان انجام دادیم.

نمونه ها از مودت مردم به ویژه در شرایط سخت بسیار است، اینجا تا چشم کار می کند خانه و زندگی است که نه تنها فرش و مبل و اسباب بازی های کودکان را در خود خفه کرده بلکه درو دیوارها نیز کثیف و گلی هستند.

 اینجا علاوه بر سازمان ها و ارگان های امدادی، دستان همت بچه مسجدی ها در کمک به سیل زدگان آستارا وقتی صدای همدلی را از مسجد بلند کردند باید دید که چگونه خالصانه پای کارند.

همت بچه مسجدی ها در کمک به سیل زدگان آستارا/ وقتی صدای همدلی از مسجد بلند می شود

همت بچه مسجدی ها در کمک به سیل زدگان آستارا/ وقتی صدای همدلی از مسجد بلند می شود

کد خبر 1725557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha