مقام اول مسابقات بین المللی حفظ قرآن کریم دبی که زیر سایه قرآن رشد کرد

سندس صیداوی، دختر جوان اردنی است که مقام اول هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ قرآن «شیخة فاطمة بنت مبارک» ویژه بانوان در گفت و گو با آناتولی خطاب به اهانت کنندگان به قرآن کریم گفت: اگر نسخه هایی از قرآن را بسوزانند، نمی توانند، سینه ها را بسوزانند، قرآن در دل ما جا دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از القدس العربی، «اگر نسخه های قرآن کریم را بسوزانند، سینه‌ها را نمی توانند، بسوزانند» این جملات، سندوس صیداوی، یک دختر جوان اردنی، یک روز پس از کسب مقام اول بین‌المللی قرآن کریم است  که سخنرانی خود را با این جملات آغاز کرد.

سخنان او پیامی بود خطاب به همه کسانی که با سوزاندن و هتک حرمت قرآن سعی در توهین به قرآن دارند و هدفشان تحریک احساسات مسلمانان است که اکنون یک چهارم جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند.

سندس (21 ساله) که در یک خانواده قرآنی زندگی می‌کرد که اکثر آنها حافظ قرآن بودند و این امر تأثیر زیادی در تعالی او داشت به طوری که توانست بر 60 شرکت کننده که هر کدام نماینده کشورش بودند، غلبه کند و موفق به کسب نشان دبی شود.

وی در هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ قرآن «شیخة فاطمة بنت مبارک» ویژه بانوان که از 16 تا 22 سپتامبر برگزار شد، شرکت کرد و مقام اول را به دست آورد.

خبرنگار آناتولی با این دخترجوان اردنی در خانه پدرش در شهر رمتا، در شمال این کشور، ملاقات کرد و داستان موفقیت او را پس از اینکه طی چند روز تبدیل به یک تیتر برای بسیاری از رسانه های داخلی و بین المللی شد، شنید.

مادربزرگش امل ابراهیم آل حمادشه (69 ساله) که همراه او در این مصاحبه بود، گفت:  اولین فضای شادی را با نوه اش در شهر دبی تجربه کرد و زبانش از حمد و ثنای خدا باز نشد و گفت: «من وقتی شنیدم که نام او را اعلام کردند، سجده شکر به جا آوردم.»

سندس، دانشجوی رشته آزمایشگاه‌های پزشکی است. بزرگ‌ترین برادر و خواهر او، هدیل (20 ساله)، هیثم (17 ساله) و عبدالله (15 ساله) حافظ قرآن هستند و علاوه برآن، ابراهیم (13 ساله) که 25 جزء را حفظ کرده است لیث (6 ساله) که اخیراً به جمع برادران حافظش پیوسته است.

در کنار پدرش سعید (50 ساله) عموهایش یوسف (49 ساله) و صائب (43 ساله) است که  استاد او در حفظ قرآن و احکام قرائت آن هستند.

وی درباره تجربه زندگی با مرحوم پدرشان و اینکه چگونه یادگیری قرآن در خانواده آنها از پدران به فرزندان و نوه ها منتقل شده است، گفت.

صائب، معلم قرآن وی گفت: وی از 11 سالگی در یکی از مساجد شهر شروع به یادگیری قرآن کریم کرد و در کمتر از یک سال 12 جزء را حفظ کرد، سپس بعد از اینکه پسران را از هم جدا کردیم، نزد عمه اش حفظ قرآن را ادامه داد.

وی افزود: مدت حفظ کل حفظ قرآن کریم سندس، 22 ماه بود که از بعد از ظهر تا غروب آفتاب به مدت دو ساعت حفظ می‌کرد و در ایام تعطیل از سحر شروع می شد و تا عصر ادامه داشت.

سندس نیز گفت: این اولین بار نیست که در مسابقات شرکت می کنم، در مسابقات بین المللی خارطوم و یک دوره دیگر در تهران شرکت کردم و مقام سوم را کسب کردم.

سندوس در تشریح مراحل این مسابقات گفت: پس از مسابقات مقدماتی در کشور ا از سوی وزارت اوقاف نامزد شدم.

وی ادامه داد: سیزدهم شهریور ماه به دبی سفر کردم و مسابقات از 16 تا 22 همان ماه آغاز شد.

وی ادامه داد: شرکت کنندگان از 60 کشور جهان حضور داشتند و امروز در دو نوبت صبح و عصر به 10 شرکت کننده گوش داده شد و سوالاتی از قرآن انتخاب و به آنها پاسخ داده شد.

وی در مورد نحوه تلاوت گفت: به این صورت بود که داور بگوید: بدون ذکر نام سوره یا قسمتی از آن، از حالت زیر ادامه دهید تا اینکه بگوید: برای شما کافی است. نمرات برای حفظ بود، من اصلاً اشتباه نکردم و به قواعد تلاوت، لحن و اجرای خوب پایبند بودم..

وی افزود: وقتی نامم را در وهله اول شنیدم، زیباترین لحظه زندگی ام بود.

وی در پایان سخنان خود گفت: پیامی که می‌خواهم به جهانیان بفرستم، مخصوصاً برای کسانی که تلاش می‌کنند به قرآن کریم توهین کنند، این است که اگر آنچه را که در قرآن است بسوزانند، چیزی را نخواهند سوزاند، زیرا قرآن در سینه ما جا دارد.»

اخیراً حوادث سوزاندن و هتک حرمت قرآن توسط افراط‌گرایان راست در مقابل سفارت‌خانه‌های کشورهای اسلامی در سوئد و دانمارک تکرار شد که واکنش‌های کشورهای عربی و اسلامی را در پی داشت.

کد خبر 1725659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha