پل سیبلی آستارا در مدت ۳ ماه بازسازی می‌شود

امانی با بیان‌اینکه برآورد اولیه برای بازسازی و ساخت پل سیبلی آستارا ۴۰ میلیارد تومان است،گفت: پل سیبلی آستارا در مدت ۳ ماه بازسازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، داریوش امانی امروز(دوشنبه، ۳ مهر) طی بازدید از محور ترانزیتی آستارا در جمع خبرنگاران،اظهارکرد: تملک ۷ هکتار زمین برای احداث پایانه جدید مرزی آستارا انجام شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تملک این میزان زمین را اتفاق خوب عنوان کرد که با همکاری استانداری گیلان انجام شده است.

وی از پرداخت هزینه‌ زمین‌های تملک شده توسط سازمان راهداری خبر داد و تصریح‌کرد: سازمان راهداری برای احداث پایانه جدید در سریع‌ترین زمان، آمادگی لازم را دارد.

امانی به توافقات صورت گرفته وزیر راه و شهرسازی با معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان اشاره کرد و افزود: طی این توافق مقرر شد ۴ ماه ورود موقت از پل آستارا چای انجام شود و ما در سریع‌ترین زمان زیرساخت‌ها را فراهم کنیم.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به اینکه راه‌اندازی سایت موقت پایانه مرزی از جمله کارهایی است که باید در شهرستان آستارا انجام شود، ادامه داد: ایجاد سایت و راه دسترسی کامیون‌ها طی ۲ ماه آینده سرعت یابد.

وی با بیان‌اینکه براساس توافقات صورت گرفته با کشور جمهوری آذربایجان قرار است کامیون‌های خالی از این منطقه وارد کشور شوند،اظهارکرد: همچنین بر اساس این توافق مقرر شد کامیون‌هایی که بار دارند از پایانه قدیم استفاده کنند.

امانی به بازدید خود از پل تخریب شده سیبلی اشاره کرد و افزود: با اقدامات خوب و به موقع مدیریت بحران استان گیلان در دقایق اولیه سیل، مشکلات جانی برای هموطنان پیش نیامد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه برآورد اولیه برای بازسازی و ساخت پل سیبلی آستارا ۴۰ میلیارد تومان است، اضافه‌کرد: قرار است طی برنامه‌ریزی‌های کارشناسی شده و دقیق در مدت ۳ ماه آینده هر چه سریع‌تر نسبت به ساخت و بازسازی پل سیبلی به صورت ایمن اقدام شود.

امانی با بیان‌اینکه به صورت موقت و فوری هم یک راه انحرافی و دسترسی به صورت پل خرپایی ایجاد می شود تا مشکل منطقه برطرف شود، خاطرنشان‌کرد: ۵۰ درصد هزینه‌های پلی که بازسازی و ایمن می‌شود توسط ستاد بحران و مابقی نیز توسط سازمان راهداری و حمل و نقل‌ جاده‌ای تامین می‌شود.

کد خبر 1725663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha