مدیر جدید خبرگزاری شبستان خراسان رضوی معرفی شد

مراسم معارفه مدیر جدید خبرگزاری شبستان در خراسان رضوی با حضور جمعی از مدیران شهری و اصحاب رسانه مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شبستان از مشهد، حجت الاسلام حسن افکار، رییس کانون های فرهنگی مساجد خراسان رضوی در مراسم معارفه مدیر جدید خبرگزاری شبستان در خراسان رضوی که ظهر امروز در محل این ستاد برگزار شد گفت: تقویت جریان انقلاب باید در دستور کار قرار بگیرد و وظیفه ماست به عنوان رسانه ارکان نظام را تقویت کنیم. 

وی با تاکید بر اینکه در رسانه ها باید فعالیت های خوب انجام شده را مطرح کنیم افزود: رویکرد خبرگزاری شبستان نیز همین است و از ظرفیت این رسانه استفاده خواهد شد.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان رضوی با اشاره به انتخاب علی رنگ آمیز طوسی به عنوان مدیر جدید خبرگزاری شبستان افزود: شبکه رسانه ای مساجد بویژه در حاشیه شهر توسط ایشان راه اندازی شد که ابتکار خوب و عملکرد خوبی داشت و در این خبرگزاری هم از ظرفیت این شبکه بهره مند خواهیم شد.

 وی با تقدیر از زحمات علی شکوفه، مدیر سابق این خبرگزاری در استان گفت: خبرگزاری شبستان در سال 1383 با هدف پوشش فعالیت های مجموعه کانون های فرهنگی و هنری مساجد شکل گرفت و در سال 1386 مجوز را از معاونت مطبوعاتی گرفت.

افکار رویکرد شبستان را سه حوزه اندیشه، فرهنگ و دین دانست و افزود: بیش از 16 سال از رسمیت یافتن فعالیت خبرگزاری شبستان می گذرد و اکنون ما 32 دفتر نمایندگی درکشور داریم و اخبار خبرگزاری شبستان به هفت زبان زنده دنیا هروز بارگزاری می شود. وجه تمیز این خبرگزاری با خبرگزاری های موجود در سطح کشور مثل فارس، تسنیم، مهر و.. این است که آنها حوزه تخصصی خاصی ندارند ولی شبستان بحث فرهنگ، دین و اندیشه را به عنوان حوزه های اصلی برگزیده است. 

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان رضوی بیان کرد: وجود مجموعه ها و تشکل های فرهنگی، مذهبی بسیار قوی در سطح استان، وظیفه مجموعه شبستان در استان خراسان را سنگین تر می کند. آنچه که گاها شاید مظلوم واقع شده است عرصه فرهنگ، دین و اندیشه است. ما در مشهد علمای بزرگی داریم، مجموعه های خیلی موثر فرهنگی داریم.

وی افزود: بیش از ۱۸۶۰ کانون فرهنگی فعال در استان داریم، خود مساجد و مجموعه مرکز رسیدگی به مساجد استان های خراسان با بیش از 6500 مسجد؛ دنیایی از اخبار و اتفاقات بسیارخوب را شامل می شود.

افکار تصریح کرد: مساله امروزه ما در رسانه جنگ روایت ها است. در این ایام اگر بتوانیم بعنوان حالت آفندی نه پدافندی عمل کرده و اخبار خوب را بازنشر کنیم شاید بتوانیم یک قدم موثری در بحث امید آفرینی و نشاط افرینی در اجتماع داشته باشیم.

امیدآفرین باشید

 مجید طهوریان عسگری، عضو شورای شهر مشهد نیز در ادامه این جلسه گفت: خبرگزاری شبستان می تواند در معرفی فعالیت ها و اقداماتی که مساجد به ویژه مساجد تراز اسلامی انجام میدهند نقش کلیدی و اثر گذاری داشته باشد. مسجد پایگاه امیدآفرینی انقلاب است و اگر شما توانستید نشان بدهید تلاش، همت، مجاهدت، ایثار و از خودگذشتگی بسیاری از مردمی که امروز دارند در دل مساجد اقدامات مختلفی را انجام می دهند آن وقت موثر هستید.

وی افزود: رسانه نقش موثری را در امیدآفرینی برای مردم ایفا می‌کند، و این یکی از پررنگ ترین و جدی ترین مسئولیت های دوره کاری خودتان می تواند باشد. این عضو شورای شهر با تاکید بر انتخاب بهترین‌ گزینه برای مدیریت شبستان استان گفت: مجموعه شبستان خراسان رضوی باید بتواند پل رسانه ای برای انتقال دغدغه داران حوزه مسجد باشد.

رسانه ها حافظ منافع مردمند 

موسی الرضا حاجی بگلو، سخنگوی شورای شهر مشهد نیز در این جلسه اظهار کرد: رسانه ها می توانند حلقه وصل مجموعه های دینی با جامعه باشند. 

وی با بیان اینکه رسانه ها حافظ منافع مردمند، افزود: منافع مردم با وجود افراد بی تخصص در رسانه آسیب می بیند و باید افراد متخصص و متعهد برای سرپرستی رسانه ها بکار گرفته شوند. 

به گفته وی، عملکرد رسانه و خبرنگاران تاثیر زیادی در افکار عمومی دارد و مثلا در همین ایام دهه صفر، رسانه ها بسیار خوب عمل کردند و علاوه بر نقدها، فعالیت های مثبت هم نشان داده شد. 

وی به اتفاقات اخیر عضو رفع تعلیق شده شورا پرداخت و گفت: رسانه اصیل موظف است، رسیده مطالبه کند و اینکه شورا باید به وظیفه قانونی عمل کند و مکلف هستیم اجرای حکم قضایی را بپذیریم.

نایب رئیس شورای شهر مشهد با اشاره به حواشی اخیر در شورای شهر مشهد، لغو جلسه شورا را غیرقانونی دانست و گفت: اتهام به اشخاص زیبنده نیست و باید رسانه ها واقعیت ها را در این زمینه انعکاس دهند.

وی ادامه داد: عملکرد این شورا از دوره های قبل بهتر است و آمادگی داریم با اعضای دوره های قبل مناظره کنیم. 

به گفته وی، بدهی های دوره قبل را تسویه کردیم و این دلیل عدم شروع پروژه های جدید است.

شبستان فرصتی برای بیان ظرفیت مساجد 

علی رنگ آمیز طوسی، مدیر جدید خبرگزاری شبستان استان نیز در این جلسه گفت: شبستان با رویکرد بیان فرصت های مساجد و به عنوان یک رسانه تخصصی فعالیت می‌کند. 

وی با اشاره به فضای حاکم بر برخی رسانه ها، گفت: متاسفانه در مشهد، رسانه‌ای ها و مطالبه گران در یک فضای دوگانه و صفر و صدی فعالیت می‌کنند و اعتدال کم کم رنگ می ‌بازد. 

وی افزود: باید خوبی ها هم در کنار نقدها بیان شود، باید تحلیل اخبار مورد توجه قرار بگیرد و به شکل منصفانه نقدها، کارشناسی شده بیان شوند، نه با حب و بغض های جناحی و شخصی.

وی گفت: به عنوان مثال در ماه صفر خدمات گسترده ای ارائه شد و رسانه ها برای نمایش خدمت رسانی صادقانه به زائران پای کار بودند ولی برخی دوستان صرفا کاستی‌ها را دیدند. اینکه صرفا کمبودها بیان شود بی انصافی است.

پایان پیام/

کد خبر 1725683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha