دادگاه عالی فرانسه ممنوعیت دولتی عبای اسلامی را قانونی اعلام کرد

دادگاه عالی فرانسه حکمی را صادر کرد مبنی بر اینکه اقدام دولت برای ممنوعیت پوشیدن عبای اسلامی مسلمانان، قانونی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «آناتولی»، دادگاه عالی فرانسه روز گذشته (دوشنبه سوم مهر) حکمی را صادر کرد مبنی بر اینکه اقدام دولت برای ممنوعیت پوشیدن عبای اسلامی مسلمانان، قانونی است.

شورای ایالتی فرانسه اعلام کرد که درخواست تجدیدنظر سه سازمان علیه ممنوعیت دولتی عبای اسلامی که برخی از دانش آموزان مسلمان در مدارس می پوشند را رد کرده است.

هفته گذشته، اتحادیه‌های  Sud Education Paris، La Voix Lyceenne  و Le Poing Leve Lycee  در فرانسه درخواست تجدید نظر علیه این ممنوعیت را ارائه کردند.

در 31 اوت، وینسنت برنگارث، وکیل مدافع حقوق مسلمانان (ADM) ، درخواست تجدید نظر را به شورای دولتی داد تا تعلیق ممنوعیت عبای اسلمی را که به گفته او چند آزادی اساسی را برای مسلمانان نقض می کند، خواستار شود.

در 7 سپتامبر، شورای ایالتی درخواست تجدیدنظر را رد کرد و گفت: این ممنوعیت به طور جدی حق احترام به زندگی خصوصی، آزادی مذهب، حق آموزش را نقض نمی کند و آشکارا غیرقانونی نیست.

این اقدام بحث‌برانگیز واکنش‌هایی را علیه دولت برانگیخت که در سال‌های اخیر به دلیل هدف قرار دادن مسلمانان با بیانیه‌ها و سیاست‌هایی از جمله یورش به مساجد و بنیادهای خیریه و قانون «ضد جدایی‌طلبی» که محدودیت‌های گسترده‌ای را بر جامعه اعمال می‌کند، مورد انتقاد قرار گرفته است.

کد خبر 1725707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha