غیرت دینی و انقلابی ملت ایران در دفاع مقدس به اوج رسید

سردار یوسفی با تأکید بر اینکه غیرت دینی و غیرت انقلابی ملت ایران در دوران دفاع مقدس به اوج رسید، گفت: امروز دشمنان این دو مسئله مهم را هدف قرار دادند و باید حواسمان باشد که چه نقش‌هایی برای جوانان غیور ایرانی کشیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سردار علیرضا یوسفی صبح امروز (4 مهر) در مراسم گرامیداشت روز سربازان و 39 هزار شهید سرباز هشت سال دوران دفاع مقدس اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب نقش اصلی در گام دوم انقلاب را بر عهده جوانان گذاشتند.

جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با اشاره به نقش پررنگ جوانان در دوران انقلاب و دفاع مقدس، گفت: نقش جوانان در پیروزی انقلاب اسلامی تعیین‌کننده بود و در آن مقطع زمانی به ندای رهبرشان امام راحل لبیک گفتند و با حضور پرشور و وحدت کلمه توانستند رژیم طاغوت را شکست دهند.

وی ادامه داد: در آن روزگار که ابرقدرت شرق و غرب دو کدخدای دنیا بودند جمهوری اسلامی در ایران پایه‌ریزی شد و امام راحل با انقلاب اسلامی ابهت این دو ابرقدرت را درهم شکست و این برای استعمارگران قابل تحمل نبود که ایران زیرسلطه آنان نباشد.

سردار یوسفی بیان کرد: مستکبران و استعمارگران در ادامه صدام را تحریک کردند و جنگ تحمیلی را راه انداختند و در طول جنگ حدود ۳۰ کشور او را پشتیبانی اطلاعاتی، نیروی انسانی متخصص نظامی و تجهیزاتی و منابع مالی کردند.

جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) با تکیه بر ملت ایران به‌ویژه جوانان این جنگ تحمیلی هشت ساله را با افتخار به پیروزی رساندند و حتی یک وجب از خاک میهن اسلامی را به دشمن ندادند، عنوان کرد: بعد از دفاع مقدس هم جوانان عزیز بودند که در دوران مختلف، کشور را به پیش بردند و در پیشرفت و سازندگی و صنعت موشکی به جایی رساندند که بخش زیادی از قدرت بازدارندگی ایران اسلامی مدیون صنعت موشکی است.

وی به حضور و نقش پررنگ جوانان در فعالیت‌های جهادی و محرومیت‌زدایی و پیشرفت‌های علمی اشاره کرد و ادامه داد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب نیز بار اصلی را بر دوش جوانان گذاشتند لذا باید قدر خود را بدانند و ارزان نفروشند.

سردار یوسفی با بیان اینکه جوانان با هوشیاری و بصیرت نباید به راحتی گول دشمن را بخورند، افزود: دفاع مقدس ما هشت سال نبود بلکه حدود چهل و پنج سال است که ادامه دارد چون دشمنان ایران اسلامی هیچگاه دست از دشمنی برنداشتند و ما مدام در حال جنگ با دشمنان و دفاع مقدس بودیم.

جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه غیرت دینی و غیرت انقلابی در دوران دفاع مقدس به اوج رسید، متذکر شد: امروز که سالیان سال از دفاع مقدس گذشته باز هم دشمنان این دو مسئله مهم‌ را هدف قرار دادند.

وی با اشاره به اینکه شهدا در وصیت‌نامه خود بر دفاع از کشور و ناموس و حمایت از ولایت فقیه تأکید داشتند، افزود: دشمن با ترویج بی‌حیایی و کشف حجاب می‌خواهند غیرت مردان ایرانی را کم کنند باید حواسمان جمع باشد که دشمن چه نقش‌هایی برای جوانان غیور ایرانی کشیده است.

گفتنی است در این مراسم 21 نفر از سربازان برتر در حوزه حفاظت و حراست، تربیت بدنی، فرهنگی هنری و قرآنی، متاهل دارای فرزند و سازندگی و تفکر بسیجی تجلیل شدند.

کد خبر 1725733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha